مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان گفت: ایجاد استراحتگاه خودروهای سنگین به منظور کاهش تصادفات در آزادراه شرق اصفهان مد نظر قرار گرفته و سال آینده عملیاتی می‌شود.
کد خبر: ۹۴۵۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱ 02 March 2021

علیرضا صلواتی، امروز (سه شنبه-۱۲ اسفند) در دیدار با رئیس پلیس راه استان اصفهان با اشاره به اهمیت توجه به دغدغه‌های پیش‌رو در حوزه زیربنایی وزارت راه و شهرسازی در استان اصفهان اظهار کرد: همکاری با پلیس راهور به عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان کاهش تصادفات جاده‌ای و افزایش ایمنی جاده‌ای از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و تمرکز ما بر آن است که در این حوزه، اقداماتی جدی و عملیاتی در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین طرح‌های ملی آزادراهی کشور، اجرای طرح آزادراه شرق اصفهان است، ادامه داد: در حال حاضر ۵۵ کیلومتر از آزادراه شرق اصفهان حد فاصل آزادراه اصفهان – کاشان تا پل فرودگاه در اصفهان مورد بهره‌برداری قرار گرفته و ۸ کیلومتر دیگر تا جاده باغ رضوان نیز به زودی تکمیل می‌شود.

مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان، افزود: این کنارگذر به عنوان یکی از مهمترین حلقه‌های واسط کریدور آزادراهی شمال به جنوب کشور، نقش مهمی در ترانزیت مسافر و بار ایفا خواهد کرد و توجه به جنبه‌های مختلف ایمنی آن از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی با اشاره به تعاملات صورت گرفته در توجه به موضوعات ایمنی در آزادراه شرق اصفهان، گفت: کنارگذر شرق اصفهان در کنار موضوعاتی چون استاندارد بودن، توجه به نکات فنی، زیبایی و فضای بهره‌برداری، باید در جنبه‌های مختلف ایمنی نیز الگوی کشور باشد و خوشبختانه در طراحی و ساخت آن، این موضوع مد نظر قرار گرفته شده است.

مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان ادامه داد: توجه به ایجاد استراحت‌گاه‌های بین‌راهی در کنارگذر شرق اصفهان به عنوان یکی از آزادراه‌های مهم کشور، مد نظر بوده و قرار است مجتمع‌های بین‌راهی و استراحتگاه‌های استاندارد به منظور توقف و استراحت ماشین‌آلات سنگین نیز تعبیه شود.

صلواتی با بیان اینکه آزادراه شرق اصفهان، باید آزادراه بدون تصادف کشور شود، گفت: این مسئله در حال حاضر در دستور کار بوده و تلاش می‌کنیم که با آماده کردن ملزومات آن، مسئله را عملیاتی کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار