سند بررسی راهکارهای خروج از رکود بازار صنایع دستی در بحران کرونا روز چهارشنبه با حضور شماری از مسوولان در کتابخانه مرکزی اصفهان رونمایی شد.
کد خبر: ۹۴۵۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۹ 03 March 2021

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان در این آیین گفت: سند بررسی راهکارهای خروج از رکود بازار صنایع دستی در بحران کرونا به عنوان یک نقشه راه می‌تواند در توسعه این بخش و خروج از مشکلات آن موثر باشد.
سید حسن قاضی عسکر افزود: در عین حال لازم است نهادهای دولتی و غیردولتی تاثیرگذار در صنایع دستی و صادرات آن با تقسیم کار، در این زمینه فعال وارد عمل شویم تا به نتایج مطلوب دست یابیم.
وی خاطرنشان کرد: هم‌افزایی فعالان این بخش از یک‌سو و از سوی دیگر برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات اقتصادی و قانونی و پیگیری آن در سطوح استانی و ملی می‌تواند در این عرصه تحول آفرین باشد.
همچنین معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در گفت ‌و گو با ایرنا، اظهار کرد: بحران کرونا در کشور و جهان شرایطی را بوجود آورد که در بخش‌های مختلف به ویژه صنایع دستی مشکلاتی را بوجود آورد.
محمد عیدی ادامه داد: استان و شهر اصفهان از مراکز صنایع دستی کشور است و بی‌تردید بحران کرونا در وضعیت هنرمندان و صنعتگران دستی اصفهان بیش از سایر نقاط مشهود و ملموس بود.
وی اظهار کرد: از همین رو لازم بود در گام نخست مسائل و مشکلات این بخش احصا شود و در گام بعدی راهکارهای اجرایی و اقدامات عملیاتی برای برون رفت از این مشکلات برنامه‌ریزی شود.
معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: در همین راستا کارگروه گردشگری استان ماموریتی را به معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان مبنی بر ارزیابی و مساله شناسی بحران کرونا و رکود بازار صنایع دستی و راهکارهای خروج از آن، محول کرد.
وی اضافه کرد: این مساله طی ۲ ماه توسط دفتر پژوهش سازمان فرهنگی، تفریحی ورزشی شهرداری اصفهان و دفتر نمایندگی "کمیسیون ملی یونسکو - ایران" در استان اصفهان بررسی و نتیجه در قالب ویرایش اول این سند تهیه شد.
عیدی گفت: امروز علاوه بر رونمایی از سند، جلسه هم‌اندیشی کنشگران دولتی و غیردولتی صنایع دستی به‌منظور بررسی اقدامات اجرایی برای بهبود وضعیت موجود برگزار شد و شرکت کنندگان در این جلسه از این سند استقبال کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار