پولکی باغبادران، شیرین خوش طعم این شهر گردشگری در فهرست میراث ناملموس کشور ثبت ملی شد.
کد خبر: ۹۴۵۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۶ 03 March 2021

شهردار باغبادران گفت: پیگیری‌های مدیران شهری از آبان سال گذشته برای ثبت این اثر ناملموس به ثمر نشست و اکنون پولکی باغبادران در فهرست آثار ملی معنوی کشور ثبت شد.
حجت الله امینی ، این شیرینی خوش طعم را اصلی‌ترین سوغات تولید شده در شهر باغبادران بیان کرد و افزود: میراث فرهنگی مجموعه‌ای از یادمان‌ها، دانش‌ها، باورها، نماد‌ها و ارزش‌های فرهنگی مردم است که با گذشت زمان از نسلی به نسل دیگر منتقل شده و بر همین اساس تداوم و حفظ آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی گفت : شهرداری باغبادران در دوره پنجم مدیریت شهری نگاه ویژه‌ای به جایگاه میراث ناملموس در توسعه پایدار شهر و همچنین نقش و اثرگذاری آن در رسیدن به موفقیت و تحقق سیاست گذاری‌ها در صنعت گردشگری شهری داشته است.
شهردار باغبادران ، فعالیت صنف قنادی در شهر باغبادران را از پیشینه‌ای کهن و تاریخی شامل چند قرن گذشته برخوردار دانست و افزود: در زمان حکمرانی ظل السلطان، حاکم اصفهان، صنف قنادان باغبادران به صورت مستقیم از معافیت مالیاتی برخوردار بودند.
حجت الله امینی، ورود شهرداری‌ها به مباحث حمایت میراث ناملموس را گامی مهم و اساسی دانست و گفت: مهارت پخت پولکی به عنوان شیرینی سنتی با طعمی دلچسب پس از پیگیری‌های مدیریت شهری باغبادران و با حمایت اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان لنجان در فهرست آثار ملی معنوی کشور ثبت شد و این مسئله در زمینه تشویق شهروندان در حفظ بسیاری از داشته‌های فرهنگی و تاریخی این دیار مؤثر خواهد بود .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار