رئیس هیأت کوهنوردی اصفهان گفت: همه‌ باشگاه‌ها دوره‌های آموزشی را با رعایت پروتکل‌ها برگزار می‌کنند ولی در مجموع کرونا آسیب زیادی به مجموعه‌ها و باشگاه‌‌های ورزشی و فعالیت‌ها وارد کرد.
کد خبر: ۹۴۵۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱ 04 March 2021

مهدی نصراصفهانی پیرامون تغییرات به وجود آمده در یک سال اخیر با ظهور ویروس کرونا اظهار داشت: از زمانی که ستاد کرونا پروتکل‌های بهداشتی را ابلاغ کرد و همه‌ فعالیت‌های ورزشی تعطیل شد، فعالیت‌های هیأت کوهنوردی نیز به صورت مقطعی متوقف شد.پس از بازگشایی مجدد امکان ورزشی تمرینات سنگ‌نوردی و یخ‌نوردی، هفته‌ای سه روز و در شش سانس آقایان و خانم‌ها برگزار شد.

رئیس هیأت کوهنوردی اصفهان در ادامه افزود: طی چند ماه گذشته دو مسابقه استانی کوهنوردی برگزار شد، نخستین رقابت در دهه‌ فجر مسابقات با عنوان جام فجر یادواره‌‌ی شهید سلیمانی بود که با حضور نود ورزشکار از سراسر کشور صورت گرفت؛ در دیگر رقابت کوهنوردی استان کل جامعه‌ سنگ‌نوردی و یخ‌نوردی استان در آن با رعایت پروتکل‌های بهداشتی گردهم جمع شدند و به رقابت پرداختند، همچنین مسابقات انتخابی تیم استان‌ نیز طی هفته‌های اخیر انجام شد.

وی در خصوص برگزاری دوره های آموزشی گفت: همه‌ باشگاه‌ها دوره‌های آموزشی را با رعایت پروتکل‌ها برگزار می‌کنند ولی در مجموع کرونا آسیب زیادی به مجموعه‌ها و باشگاه‌‌های ورزشی و فعالیت‌ها وارد کرد.

محمد سیدقلعه، کوهنورد اصفهانی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس در اصفهان پیرامون شیوع ویروس کرونا و تاثیرات آن بر فعالیت‌های ورزشی اظهار داشت: کوهنوردی ورزشی جمعی است و به همین خاطر کرونا لطمه زیادی به تمرینات و مسابقات ما وارد کرد؛ هر سال ما صعود برون مرزی و شاخص داشتیم که در سال گذشته تمام صعودها کنسل شد.

وی در ادامه افزود: در سال گذشته شاید حدود بیست صعود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته‌ایم؛ اوایل شیوع ویروس کرونا تمامی کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی کنسل شد، در نهایت با تلاش هیأت استان و همکاری سالن‌ها‌ی ورزشی با فراهم کردن شرایط، تعدادی از فعالیت‌ها را از سر گرفته شد و از آبان ماه تعدادی از مسابقات سنگ‌نوردی برگزار شد.

این کوهنورد اصفهانی در خصوص محل تمرین‌ها گفت: تمرینات سنگ‌نوردی در کوه سفید و بهارستان برگزار و تمرینات کوهنوردی در کوه‌صفه اصفهان دایر است.

نوشین نصر، کوهنورد بانو اصفهانی نیز اظهار داشت: در چند ماه نخست شیوع کرونا به دلیل ناشناخته بودن بیماری تمام برنامه‌ها و تمرینات کنسل شد، بعد از مدتی با رعایت موارد بهداشتی برنامه‌ها و تمرینات از سرگرفته شد البته با تعداد محدود ورزشکار و گروه‌های کوچک‌تر؛ سعی می‌کنیم با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی از مسیر‌های خلوت به سمت قله‌ها  صعود کنیم.

وی در خصوص کلاس های آموزشی گفت: کلاس‌ها با تعداد کم‌تر و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از خرداد ماه به بعد تشکیل می‌شود‌.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار