معاون امور بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: مرزهای خروج مرغ از استان اصفهان در حال کنترل است از این پس اختلالی در بازار این محصول در استان نخواهیم داشت.
کد خبر: ۹۴۵۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۳ 04 March 2021

حسین ایراندوست با اشاره به آخرین وضعیت قیمت مرغ در استان اصفهان اظهار داشت: بر اساس اعلام سامانه کشوری قیمت مرغ زنده در استان اصفهان از دیگر استان‌ها کمتر است.

وی افزود: در حال حاضر قیمت مرغ زنده در ۱۴ اسفند ماه در اصفهان به صورت میانگین ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان است و این در حالی است که این قیمت در تهران ۱۷ هزار و ۹۵۰ تومان و مازندران ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان است و میانگین این قیمت در کشور نیز ۱۶ هزار و ۶۳۵ تومان اعلام شده است.

معاون امور بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اصفهان ادامه داد: باید توجه داشت که قیمت مرغ زنده در اصفهان یک هزار و ۱۰۰ تومان از میانگین کشوری پایین‌تر است.

وی قیمت مرغ کشتار شده در اصفهان را نیز به صورت میانگین ۲۰ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که این قیمت در تهران ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان، آذربایجان شرقی ۱۹ هزار و ۵۰۰، گیلان ۲۸ هزار و ۲۰۰ و همدان ۲۴ هزار و ۲۵۰ تومان بو ه و میانگین قیمت مرغ کشتاری در کشور ۲۳ هزار و ۱۶۳ تومان اعلام شده است.

ایراندوست با بیان اینکه برای مهار قیمت مرغ در استان اصفهان افزایش جوجه ریزی در دی ماه را انجام داده‌ای، اضافه کرد: در این ماه در استان اصفهان ۹ میلیون و ۶۲۰ هزار جوجه ریزی داشتیم که این آمار در ماه‌های معمول حدود هفت میلیون جوجه ریزی است.

وی با بیان اینکه حاصل جوجه ریزی در دی ماه کشتار حدود ۶۰۰ تن مرغ در هر شب در اصفهان است، ابراز داشت: در این زمینه از شهروندان درخواست داریم به هیچ وجه نگران تأمین مرغ برای شب عید نباشند.

معاون امور بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان افزایش سن کشتار مرغ از ۴۰ به ۴۵ روز و اضافه کردن نهاده طیور برای هر مرغ تا ۴۹۰ گرم را از دیگر اقدامات صورت گرفته برای کنترل بازار مرغ در استان اصفهان اعلام کرد و گفت: با این اقدام بهانه‌ای برای مرغداران برای افزایش قیمت مرغ به دلیل خرید نهاده از بازار آزاد نیز باقی نماند.

وی با بیان اینکه کاهش زمان اعتبار مجوز جابجایی مرغ از پنج به سه روز نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای تنظیم توزیع مرغ در بازار بوده است، ادامه داد: با این اقدام توزیع مرغ یکنواخت‌تر شده و مرغ در سالن معطل نمی‌ماند.

ایراندوست همچنین به کنترل مرزهای خروج مرغ از استان اصفهان اشاره کرد و ابراز داشت: در این زمینه قرار بر این شد که چنانچه قرار است مرغ از استان اصفهان به استانی دیگر منتقل شود علاوه بر ثبت در سامانه «رهتاب» هماهنگی مورد نیاز بین ادارات جهاد کشاورزی هر دو استان انجام شود تا این انتقال عامل بر هم زننده بازار در مبدا و یا مقصد نباشد.

وی با بیان اینکه هماهنگی بین جهاد کشاورزی، دامپزشکی و پلیس راه نیز برای نظارت بر جابجایی مرغ بین استان‌ها با توجه به مجوزهای مورد نیاز انجام شده است، ادامه داد: خودروهای حامل مرغ در جاده‌ها برای تردد نیاز به مجوز از دامپزشکی هستند.

معاون امور بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان تشدید نظارت بر کشتار مرغ در کشتارگاه‌ها را نیز از اقدامات انجام شده در استان اصفهان اعلام کرد و گفت: طی یک هفته گذشته نظارت‌ها به شدت دنبال شد و نتایج خوبی را به همراه داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار