در 11 ماهه 1399
مدیرکل گمرکات استان اصفهان بیان داشت : در 11 ماهه سال 1399 در آمد گمرکات استان اصفهان بالغ 3 هزار میلیارد و 223 ریال بوده است که علی رغم شیوع ویروس کرونا و بسته بودن مرزها در مقاطعی از سال جاری؛ در مقایسه با سال قبل کاهش نداشته و معادل سال 1398 بوده است .
کد خبر: ۹۴۶۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵ 06 March 2021

دکتر رسول کوهستانی پزوه اظهار داشت : مطابق قانون و مقررات وصول حقوق ورودی ، مالیات بر ارزش افزوده، عوارض شهرداری و سایر عوارض ها نظیر یک درصد هلال احمر و حتی به منظور حمایت از تولیدات داخلی وصول عوارض صادراتی برای کالاهای مانند سنگ های خام و کار نشده ، حبوبات ، مرغ و...به عهده گمرک می باشد .
دکتر رسول کوهستانی پزوه اذعان داشت :طی این مدت بالغ بر یک هزار میلیارد و 555 میلیون ریال 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده و عوارض شهرداری توسط گمرکات استان وصول گردیده است که 48 و 3 دهم درصد از کل در آمد گمرکات استان اصفهان به خود اختصاص داده است.
وی در ادامه اظهار داشت : در 11 ماهه 1399 ، گمرکات استان اصفهان یک هزار میلیارد و 548 میلیون ریال حقوق گمرکی و سود بازرگانی از کالاهای وارداتی دریافت نموده که 48 درصد از کل در آمد گمرکات استان اصفهان به خود اختصاص داده است .
مدیرکل گمرکات استان اصفهان سایر درآمدهای گمرکات استان اصفهان را 119 میلیارد ریال برشمرد و تصریح کرد : این درآمدها بابت عوارض های صادراتی ، یک درصد هلال احمر و سایر مواردی است که وصول آنها مطابق قانون و آیین نامه ها و مقررات به عهده گمرک می باشد اخذ گردیده است که 3 و 7 دهم درصد از کل درآمد به خود اختصاص داده است .
وی در خصوص ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی ، فعالان مجاز اقتصادی بیان داشت : از ابتدای امسال تاکنون بابت حقوق ورودی و مالیات بر ارزش افزوده و عوارض شهرداری بالغ بر 340 میلیارد ریال ضمانت نامه بانکی مدت دار اخذ گردیده است که جهت فعالان مجاز اقتصادی از زمان درخواست ضمانت نامه بانکی یکساله اخذ گردیده است .
رسول کوهستانی پزوه بیان داشت :طی ۱۱ ماهه امسال جهت ورود موقت ، صادرات و تضمین انبارهای اختصاصی ۲۵۷ میلیارد ریال ضمانت نامه بانکی اخذ گردیده است .
مدیرکل گمرکات استان خاطر نشان کرد : در حال حاضر 23 شرکت فعال مجاز اقتصادی در استان اصفهان وجود دارند که نسبت به سال قبل حدود 6 برابر رشد داشته است و تصریح کرد: تعداد انبارهای اختصاصی زیر کلید گمرکات استان اصفهان ۳۴ باب می باشد که نسبت به سال قبل بیش از ۴ برابرافزایش داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار