پاک فطرت افزود: هم‌اینک افزون بر ۲۶۰ قلم انواع محصولات در مناطق روستایی تولید می‌شود که از طریق ایجاد این بازارچه‌ها می‌تواند با قیمت بسیار مناسب در اختیار شهروندان قرار گیرد.
کد خبر: ۹۴۶۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲ 06 March 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: سید کمال پاک فطرت، شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: کاستن از بار مشکلات روستاها از انتقال این مشکلات به شهرها جلوگیری خواهد کرد و در حقیقت هرچه در این زمینه در روستاها کار شود آثار مثبت آن علاوه بر روستاها، به مناطق شهری نیز خواهد رسید.
وی ادامه داد: اگر امروز نسبت به الحاق روستاهای حاشیه شیراز به این کلانشهر کوتاهی کنیم در آینده این کار را با مشکلات بیشتری باید انجام دهیم و ساخت و سازهای غیرمجاز و غیر اصولی که امروز در روستاها می‌شود در آینده گریبان‌گیر شهر و مدیریت شهری خواهد شد.
او اظهار داشت: این روستاها امروز به رغم اینکه در نزدیکی شیراز قرار دارند از خدمات مناسبی بهره مند نیستند.

ایجاد ۱۲ هزار فرصت شغلی در روستاهای فارس


مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس، با اشاره به ایجاد ۱۲ هزار فرصت شغلی در روستاهای این استان طی سال ۹۷ تا ۹۷ گفت: معتقدیم که توسعه پایدار در روستاها تنها از طریق اشتغال و کارآفرینی محقق خواهد شد.
پاک فطرت افزود: توسعه به ایجاد اشتغال، به عمران و آبادانی روستاها نیز توجه شده اما باید ابتدا به معیشت و اشتغال مردم توجه کنیم.

ایجاد ۱۰۰ بوم‌گردی ظرف مدت چهار سال


این مقام مسئول در استانداری فارس با بیان اینکه از سال ۹۶ تاکنون ۱۰۰ بوم‌گردی در استان راه‌اندازی شده است، گفت: تا قبل از آنها تنها ۶ بوم‌گردی در استان بود که امروز در مجموع به ۱۰۶ بوم‌گردی رسیده است.
او اظهار داشت: روستاها از پتانسیل و ظرفیت بالایی برخوردارند و با کمی توجه به روستاها می‌توان جمعیت روستاها را حفظ کرد.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس ادامه داد: مجموعه اقداماتی که طی سال‌های اخیر در روستاهای استان به ویژه در زمینه اشتغال پایدار انجام شد سبب گردید که مهاجرت در برخی روستاها به صفر برسد و در برخی روستاها نیز مهاجرت معکوس را داشته باشیم.

بازارچه عرضه تولیدات روستایی ایجاد شود


مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس، یکی از نیازهای مهم روستائیان را ایجاد بازارچه عرضه محصولات تولیدی روستایی به ویژه صنایع دستی در مراکز شهری دانست و گفت: این بازارچه‌ها می‌توانند فرصت مناسبی را برای عرضه تولیدات روستائیان فراهم کند.
پاک فطرت افزود: هم‌اینک افزون بر ۲۶۰ قلم انواع محصولات در مناطق روستایی تولید می‌شود که از طریق ایجاد این بازارچه‌ها می‌تواند با قیمت بسیار مناسب در اختیار شهروندان قرار گیرد.

برچسب ها: تولید ، محصولات ، روستا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار