رئیس دادگستری اصفهان:
رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: دادگستری استان تعیین شعب و قضات ویژه و با تجربه و رسیدگی خارج از نوبت پرونده‌های انتخاباتی را در دستور کار خواهد داشت.
کد خبر: ۹۴۶۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۶ 06 March 2021

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان، محمدرضا حبیبی با حساس دانستن انتخابات پیش رو اظهار داشت: در شرایطی که دشمنان در حوزه‌های مختلف به مقابله و دشمنی با نظام مقدس جمهوری اسلامی برخاسته‌اند، انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا بسیار حساس‌تر از دوره‌های قبلی در پیش رو است و تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات و جرایم انتخاباتی که با صدور دستورالعمل از سوی ریاست قوه قضائیه با عضویت مسئولان و متولیان امر در هر استان تشکیل می‌شود، نقش مهم و مؤثری در برگزاری انتخاباتی سالم و با حضور پرشور و حداکثری مردم خواهد داشت.

وی افزود: محور اصلی تصمیم‌گیری‌ها در این شورا امر پیشگیری از وقوع جرایم و تخلفات انتخاباتی است و بیشتر با اطلاع‌رسانی صحیح و به موقع و تبیین و تشریح قوانین و باید و نبایدهای انتخاباتی برای اقشار مختلف اقدامات لازم صورت می‌پذیرد و در صورت عدم نتیجه و وقوع جرم با تشکیل پرونده، دستگاه قضایی رسیدگی قضایی خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: با تقسیم‌بندی و احصاء مسئولیت‌ها و جرایم و تخلفات احتمالی، شرح وظایف سازمان‌های متولی امر تعیین تا در خصوص اطلاع‌رسانی‌ها و فراهم‌کردن مقدمات پیشگیرانه این امر اقدامات لازم صورت پذیرد.

وی ادامه داد: برخی از جرایم و تخلفات مرتبط با عموم بوده و برخی دیگر مربوط به ستادهای انتخاباتی و نامزدها و همچنین برخی مربوط به سازمان‌ها و نهادهای دولتی است که سعی خواهد شد با برنامه‌ریزی در این شورا به اقدامات پیشگیرانه مربوط به هر یک به طور جداگانه پرداخته شود.

حبیبی تصریح کرد: رصد فضای مجازی و مقابله جدی با افراد و گروههایی که به دنبال دو قطبی کردن جامعه و بی‌تفاوت کردن مردم هستند و از حربه توهین و تخریب و زیرسوال بردن ارکان نظام استفاده می‌کنند، حساسیت بیشتری دارد و تشکیل کمیته‌ای با محوریت پلیس فتا ضروری است.

وی گفت: دادگستری استان نیز تعیین شعب و قضات ویژه و با تجربه و رسیدگی خارج از نوبت پرونده‌های انتخاباتی را در دستور کار خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان تصریح کرد: امیدواریم با همکاری مسئولان استانی و با حضور حداکثری مردم که همواره در طی دوره‌های مختلف حمایت خود را به خصوص در زمان‌های حساس از نظام ولایی  به اثبات رسانده‌اند، انتخابات پرشوری داشته باشیم و کمترین تخلفات و جرایم را در سطح استان شاهد باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار