استاندار هرمزگان در شورای معادن استان:
تابناک-استاندار هرمزگان از کشف بیش از 100هزار تن کانسنگ منگنز در دو معدن سهران و بیخ کهنو در بشاگرد و موافقت با انجام عملیات اکتشافی در سطح یک هزار و 800 هکتار از بلوک ۳ پهنه آباده – جازموریان در باغات حاجی آباد خبر داد.    
کد خبر: ۹۴۶۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۰ 06 March 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، دکتر فریدون همتی در نشست شورای معادن استان، اظهار داشت: در راستای بهره گیری از ظرفیت ها و پتانسیل های معدنی شهرستان بشاگرد و توسعه مناطق کمتر توسعه یافته، با اکتشاف صورت گرفته توسط بخش خصوصی در منطقه سهران و بیخ کهنو در شهرستان بشاگرد، بالغ بر 100هزار تن کانسنگ منگنز کشف شده که مجوزهای مربوط در فرآیند صدور قرار دارد.

وی افزود: تلاش داریم از محل منابع دولتی و رایزنی با ایمیدرو، زیرساخت های لازم مانند ایجاد و بهبود مسیر دسترسی و احداث شبکه برق برای شروع فعالیت معادن سهران و بیخ کهنو فراهم شود.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه این دو معدن بزرگ می تواند تحول خوبی در بشاگرد و شرق استان ایجاد کند، گفت: بر اساس سیاست های تدوین شده در استان، توسعه مناطق محروم همواره در اولویت طرح های سرمایه گذاری قرار دارد که شهرستان بشاگرد با توجه به پتانسیل های معدنی و ژئوتوریسم در صدر برنامه های توسعه ای قرار دارد.

دکتر همتی تصریح کرد: با توجه به پروانه های اکتشاف صادر شده طی سال های اخیر در شهرستان بشاگرد، ذخایر مطلوبی در زمینه کانسارهای فلزی به‌ویژه ماده معدنی منگنز شناسایی شده که با فعال سازی این معادن و ایجاد صنایع پایین دستی، شرایط را برای ایجاد اشتغال پایدار با استفاده از ظرفیت نیروهای بومی منطقه و توسعه و آبادانی این شهرستان مهیا کرده که می بایست در برنامه های سال آینده نیز با جدیت دنبال شود.

رییس شورای معادن هرمزگان همچنین با اشاره به سیاست های کلی نظام مبنی بر کاهش اتکاء به درآمدهای نفتی، از موافقت با انجام عملیات اکتشافی در سطح یک هزار و 800هکتار از بلوک 3 پهنه آباده – جازموریان در باغات حاجی آباد خبر داد و افزود: 90درصد این پهنه معدنی غنی در استان هرمزگان و 10درصد آن در استان کرمان واقع است و ظرفیتی چندبرابری در مقایسه با معدن گل گهر سیرجان دارد که طی کمتر از 9ماه عملیات اکتشاف آن صورت می گیرد و در سال 1401 عملیات بهره برداری و فرآوری در این پهنه معدنی آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: در فرآیند اکتشاف، استخراج، بهره برداری و فرآوری در این پهنه معدنی، از توانمندی های موجود در استان استفاده خواهد شد و علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار، سرمایه گذار پروژه در زمینه تعهدات پیش بینی شده در حوزه مسئولیت های اجتماعی اعلام آمادگی کرده است که رونق معیشت و آبادانی ساکنان شمال هرمزگان و شهرستان حاجی آباد را رقم خواهد زد.

استاندار هرمزگان همچنین از سلب صلاحیت 27نفر از دارندگان مجوزهای اکتشاف و بهره‌برداری موضوع ماده 20قانون معادن خبر داد و گفت: این معادن در فرآیند مزایده به سرمایه گذاران جدید واگذار می شود.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری نیز 29معدن راکد فعال شده اند که با آزادسازی معادن راکد، فرصت مناسبی برای اشتغال و سرمایه‌گذاری فراهم می شود.

دکتر همتی بیان داشت: طی دو سال آینده با بهره برداری از پهنه های معدنی شناسایی شده در هرمزگان، این استان به عنوان یکی از استان های مطرح و شاخص معدنی کشور شناخته خواهد شد.

در این نشست همچنین پیشنهاداتی از سوی استاندار هرمزگان، دبیر شورای هماهنگی طرح احیاء، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس و چند تن از اعضای این نشست در خصوص نحوه فعال سای معدن خاک سرخ هرمز مطرح شد که تصمیم گیری نهایی در زمینه نحوه فعال سازی این معدن به نشست آتی شورای معادن استان موکول شد.

انتهای پیام/ز 629

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار