امام جمعه شاهین شهر گفت: راه‌اندازی مرکز مشاوره خانواده در شاهین شهر منجر به کاهش ۱۵ درصدی طلاق در این شهرستان شده است.
کد خبر: ۹۴۶۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳ 07 March 2021

حجت‌الاسلام هاشمی با بیان اینکه سال گذشته آمار طلاق در شاهین شهر ۷۰ درصد بود، اظهار داشت: این بدان معنا است که در مقابل هر ۱۰۰ ازدواج ۷۰ طلاق ثبت می‌شد که این آمار فوق‌العاده تکان دهنده و وحشتناک بود.

وی با بیان اینکه تقویت زیرساخت‌های مورد نیاز برای فعالیت کارشناسان در زمینه خانواده را در دستور کار قرار دادیم، ادامه داد: با رایزنی با دادگستری برگزاری دوره‌های مشاوره دینی قبل از برگزاری دادگاه برای طلاق را اجرایی کردیم و هفت روحانی در این زمینه فعالیت خود را در دادگستری شاهین شهر آغاز کردند.

امام جمعه شاهین شهر افزود: مقرر شد مشاوره‌های دینی از سوی این افراد صورت بگیرد و اگر نتیجه لازم کسب نشد اجازه لازم برای ثبت طلاق صادر شود.

وی همچنین به انعقاد تفاهم‌نامه با دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برای اعزام مبلغان و کارشناسان دینی به شاهین شهر اشاره کرد و گفت: این کارشناسان به مدت دو روز در هفته به شاهین شهر اعزام می‌شوندو در نوبت صبح پرونده‌های طلاق را بررسی و در نوبت عصر نیز برگزاری جلسات تربیت مربی خانواده را بر عهده داشتند.

حجت‌الاسلام قاسم هاشمی خاطرنشان کرد: با بررسی پرونده‌های طلاق و ارائه مشاوره‌های دینی و مذهبی از سوی کارشناسان، کاهش ۱۵ درصدی طلاق صورت گرفت، به این معنا که ۱۵ درصد از پرونده‌هایی که به مرکز مشاوره دفتر امامت جمعه شاهین‌شهر ارجاع شده بود، به صورت صلح قطعی یا مشروط از طلاق منصرف شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار