مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان سمنان گفت: نواقص طرح ماسک برای رهگیری بیماران مبتلا به ویروس کرونا در فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان رفع شود.
کد خبر: ۹۴۷۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۸ 08 March 2021

نواقص اجرای طرح ماسک در فروشگاه‌های زنجیره‌ای سمنان رفع شود

 

سید مهدی برهانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: تعداد شهروندان مراجعه‌کننده به فروشگاه‌های زنجیره‌ای زیاد است و بررسی سلامت آنها از لحاظ ابتلا به ویروس کرونا کار زمان‌بر است و منتظر ماندن افراد برای بررسی سلامتشان موجب شلوغی می شود و خطر انتقال ویروس کرونا را افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: همه مراجعه‎‌کنندگان به فروشگاه‌های زنجیره‌ای کارت شناسایی همراه ندارند و همین موضوع نیز از دیگر عوامل مانع اجرای موفقیت آمیز طرح ماسک است.

وی بیان کرد: بیش از ۵۷ شعبه فروشگاه‌ زنجیره‌ای در استان سمنان به شهروندان خدمات ارایه می‌دهند و با توجه به حجم مراجعه مشتریان اجرای طرح ماسک مشکل است و همچنین اجرای این طرح به تجهیزات و نیروی انسانی خاص این کار نیاز دارد.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان سمنان بیان کرد: نقص‌های اجرای طرح ماسک طی نامه‌ اداری به دستگاه‌های مرتبط در حوزه بهداشت گزارش شده است.

وی یادآور شد: نظارت بر فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان سمنان از لحاظ رعایت نکات بهداشتی برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا  با جدیت دنبال می‌شود و تا کنون تخلفی ثبت نشده است.

وی تصریح کرد: فروشگاه‌های زنجیره‌ای که در زمینه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی سهل‌انگاری کنند بدون چشم پوشی پلمب خواهند شد و  تا کنون واحد فروشگاهی در این زمینه در استان پلمب نشده است.

برهانی خاطرنشان کرد: تمرکز فروشگاه‌های زنجیره‌ای بر ممانعت از حضور مراجعه‌کنندگان بدون ماسک به داخل فروشگاه و  قراردادن محلول ضدعفونی در داخل فروشگاه به عنوان مهمترین اقدام در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اهتمام دارند.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان سمنان گفت: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از تجمع و شلوغی در کنار صندوق‌ و غرفه از دیگر عوامل مهم و موثر در پیشگیری از شیوع کرونا است.

به گزارش ایرنا، اپلیکیش ماسک برای کمک به مهار و قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا طراحی شده و نصب و راه اندازی این اپلیکیشن  در اداره‌ها و دستگاه‌های اجرایی و فروشگاه‌های پرتردد در استان سمنان ضروری است.

نصب  اپلیکیشن ماسک موجب نظارت بیشتر در کنترل شیوع بیماری کرونا خواهد شد چرا که نرم افزار ماسک با دسترسی به اطلاعات دقیق و جامع از بیماران مبتلا به ویروس کرونا در قطع زنجیره وجلوگیری از انتقال این ویروس به افراد سالم بسیار موثر خواهد بود.
عملکرد اپلیکیشن ماسک به این صورت است که با مراجعه ارباب رجوع به محل مورد نظر، کارشناس مستقر در نگهبانی با دریافت کد ملی وی و وارد کردن در نرم افزار ماسک ، بلافاصله پیامکی مبنی بر مثبت یا منفی بودن ابتلا به ویروس کرونا مراجعه کننده توسط اپلیکیشن ارسال می‌شود و در صورت مثبت بودن ، از ورود فرد مبتلا به کرونا در اداره جلوگیری خواهد شد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار