رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: تنها ۱۰ درصد اراضی کشور تاکنون سنددار شده است اما امیدواریم با مشارکت کشاورزان مابقی آنها تا دو سال دیگر دارای سند رسمی شود.
کد خبر: ۹۴۷۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۳ 08 March 2021

سید جواد ساداتی نژاد با اشاره به تصویب قانون کاداستر در سال ۱۳۹۴ اظهار داشت: طبق این قانون تمام اراضی و زمین‌های کشور تا پایان سال ۱۳۹۹ باید سنددار شود.

وی با بیان اینکه در این مدت فقط ۱۰ درصد اراضی کشاورزی سنددار شده است، ابراز داشت: با روند کنونی حدود ۳۰ سال طول می‌کشد تا اراضی کشاورزی کشور سنددار شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به اینکه یک کشاورز حتی با مالکیت ده‌ها هکتار زمین به دلیل اینکه زمین او دارای سند نیست برای گرفتن وام باید ضامن به بانک معرفی کند، تصریح کرد: این موضوع خلاف شأن و منزلت کشاورز است و باعث تحقیر اوست.

وی با اشاره به اینکه کشاورز یک تولید کننده است و باید دارای عزت و احترام باشد، تصریح کرد: مشکل اصلی برای عدم تحقق این قانون نبود اعتبارات است که متأسفانه این مشکل در بودجه ۱۴۰۰ هم رفع نشد.

ساداتی نژاد با بیان اینکه کشاورزان در سراسر کشور حاضر هستند در ازای مبلغی سند اراضی خود را در اختیار بگیرند، بیان داشت: با اجرای این طرح دیگر بار مالی برای دولت ندارد.

وی با اشاره به اینکه مقرر شد به ازای هر هکتار ۴۰۰ هزار ریال از طرف کشاورز برای صدور سند زمین به دولت پرداخت شود، گفت: با اجرای این طرح و مشارکت کشاورزان تا دو سال آینده تمام اراضی کشاورزی در سراسر کشور سنددار می‌شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار