تابناک- سند اجرایی چشم‌انداز سال ۱۴۰۰ و پنج ساله دوم سند ۲۰ ساله فعالیت‎های قرآنی استان بوشهر روز یکشنبه در آیینی با حضور معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.
کد خبر: ۹۴۷۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۹ 09 March 2021

به گزارش تابناک از بوشهر، استاندار بوشهر در این آیین گفت: وقتی خانه و شهری با قرآن انس پیدا کند این بزرگ ترین دستاورد برای آن خانه و شهر خواهد بود.

عبدالکریم گراوند افزود: امسال روزهای سال را با مبعث پایان می رسانیم و آغاز سال جدید نیز با معرفی استان به عنوان پایتخت قرآنی است که این دو موضوع دستاوردی معنوی و ارزشمند برای هم استانی‌ها است.
 
وی ادامه داد: اگر جامعه‌ای با قرآن انس و الفت پیدا کند بدون شک چنین جامعه‌ای سعادتمند و موفق خواهد بود.
 
گراوند با اشاره به برنامه‌های استان بوشهر برای پایتخت قرآنی ایران عنوان کرد: وقتی استان بوشهر می‌خواهد در این اقیانوس بیکران اقداماتی را اجرا کند باید برنامه‌ها به نحوی باشد که استان‌های دیگر نیز از بوشهر الگوگیری کنند.
 
وی گفت: وقتی حرف از قرآن و ظرفیت های قرآنی بوشهر می‌شود این خود یک جاذبه بسیار مهم برای گردشگری مذهبی استان بوشهر است که باید به طور ویژه‌ای به آن پرداخت شود که این موضوع زمینه ساز ترویج و تبلیغ بیشتر فعالیت‌های قرآنی خواهد بود.
 
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: انتخاب بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی و روستای چارک شهرستان دشتی به عنوان روستای قرآنی نشان از جایگاه برجسته استان بوشهر در حوزه فعالیت‌های قرآنی است.
 
عبدالهادی فقهی زاده افزود: با توجه به اینکه بوشهر به عنوان نخستین پایتخت قرآنی کشور انتخاب شده با تاکید استاندار بوشهر فعالیت‌های استان به عنوان الگو در سطح ملی برگزار شود.
 
وی ادامه داد: پیش از این نیز در ۲ طرح ملی کاشان به عنوان پایتخت نهج البلاغه و یزد به عنوان پایتخت صحیفه سجادیه کشور انتخاب شد که با حضور استانداران اصفهان و کاشان و وزیر فرهنگ و فرهنگ ارشاد اسلامی تفاهمنامه آن امضا شده است.
 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: استان بوشهر یک استانی قرآن است و از همان ابتدا که اسلام به ایران آمد مردمان این استان با قرآن انس گرفتند.
 
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: به همین جهت است که استان بوشهر در تمام عرصه‎های قرآنی پژوهش، تفسیر، صوت، لحن، گسترس فرهنگ قرآنی در زندگی و هنرهای قرآنی استان بوشهر دارای جایگاهی ویژه است.
 
وی ادامه داد: در این زمینه می‌طلبد پیرامون تاریخ بوشهر در حوزه قرآن تحقیقی علمی، قوی و پژوهش محور صورت گیرد.
صفایی بوشهری عنوان کرد: استان بوشهر در ۱۰ سال اخیر در حوزه قرآنی فوق العاده درخشیده و سه بار موفق به کسب رتبه نخست کشور و چندین سال نیز در بین استان‌های برتر از لحاظ فعالیت‏های قرآنی بوده است.
 
وی ادامه داد: استان بوشهردر عرصه قرآن باید در ایران و جهان یک جایگاه برجسته و ممتاز داشته باشد که در این راستا پایتخت قرآنی استان در کشور در دستور کار قرار گرفته است.
 
صفایی بوشهری عنوان کرد: آغاز قرن پانزدهم برای استان بوشهر یک آغاز موفق است چراکه آستانه این قرن با پایتختی قرآن استان بوشهر همزمان شده است.
 
وی افزود: در این راستا باید کارگروهی برای بررسی ابعاد مختلف پایتخت قرآنی استان بوشهر تشکیل  و در این کارگروه از ظرفیت تمام شخصیت‎های قرآنی استان استفاده شود.
 
صفایی بوشهری اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع نخستین نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر نیز با محور انتخاب استان بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی کشور تشکیل خواهد شد.
 
انتهای پیام/
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار