رئیس علوم پزشکی سمنان عنوان کرد:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سایه خرید‌های شب عید در مناطق تحت‌پوشش این دانشگاه خبر داد.
کد خبر: ۹۴۷۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰ 09 March 2021

کمرنگ‌تر شدن پروتکل‌ها در سایه خرید شب عید/ حذف شهرهای جنوبی از برنامه سفر

 

به گزارش تابناک سمنان دکتر نوید دانایی  از افزایش شناسایی موارد مثبت کرونای سرپایی در این استان خبر داد و اظهار کرد: تنها در یک روز گذشته 44 مورد آزمایش تست مثبت کووید19 در شهرستان‌های 6گانه تحت پوشش علوم پزشکی سمنان شناسایی شده است.

وی از بستری 12 کرونایی جدید در 48 ساعت گذشته در بیمارستان‌های این دانشگاه خبر داد و افزود: در شبانه‌روز گذشته نیز هشت بیمار جدید مثبت بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی با تشخیص قطعی ابتلا به کووید۱۹ در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان بستری شدند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: با بستری شدن این هشت بیمار موارد بستری مبتلا به کووید۱۹ در شهرستان‌های شش‌گانه تابعه این دانشگاه به چهار هزار و 699 نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه علاوه بر این 13 هزار و و 322 بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند اضافه کرد: شمار مبتلایان بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مناطق تحت‌پوشش دانشگاه از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون به 18 هزار و 21 مورد مثبت رسیده است.

 دکتر دانایی گفت: شمار موارد ترخیصی در بیمارستان‌های علوم پزشکی سمنان نیز از ابتدای بروز این بیماری تاکنون به سه هزار و 975 نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در پاسخ به پرسشی در ارتباط با ابتلای احتمالی به گونه جهش‌یافته انگلیسی گفت: خوشبتخانه تاکنون هیچ گزارشی از آزمایش مثبت ابتلا به این گونه جهش یافته در استان نداشتیم اگرچه این به آن معنی نیست که موردی از ابتلا به این گونه در استان نباشد.

این پزشک فوق‌تخصص با اشاره به افزایش خریدهای شب عید در استان از آن به عنوان یک خطر جدی نام برد و اظهار کرد: متاسفانه در این روزها میزان رعایت پروتکل‌ها در استان کاهش داشته که انتظار می‌رود عموم شهروندان علاوه بر رعایت پروتکل‌ها و حفظ فاصله اجتماعی از حضور در اماکن شلوغ و دورهمی‌ها اجتناب کنند تا با خیز دیگری از این بیماری عالمگیر در استان روبرو نشویم.

وی خواستار حذف برنامه سفر نوروزی از برنامه خانواده‌ها در تعطیلات سال جدید شد و گفت: توصیه اکید ما به هم‌استانی‌ها این است که به هیچ عنوان برای سفر در این شرایط و به ویژه سفر به مناطق جنوبی کشور برنامه‌ریزی نکنند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار