در شب نیمه شعبان و همزمان با ولادت حضرت صاحب‌الامر (عج)، تکبیر یا مهدی ادرکنی در آسمان این استان طنین انداز می‌شود.
کد خبر: ۹۴۷۴۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰ 10 March 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس امروز در جلسه ستاد بزرگداشت اعیاد شعبانیه و یوم‌الله ١٢ فروردین بیان کرد: اعیاد شعبانیه یکی از ایام الله‌هایی است که در سال‌های متوالی به صورت مردمی با برگزاری جشن‌هایی گرامیداشته می‌شد، اما اکثر برنامه‌های امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا بر بستر مجازی برگزار می‌شود.
حجت الاسلام محمد رضایی افزود:امام شناسی، معرفی تشیع به عنوان پرچمدار اصلی عدالت خواهی در جهان، پاسخگویی به شبهات در خصوص مهدویت و معرفی و نقد در خصوص منجیان دروغین از جمله موضوعاتی است که در فضای مجازی در ایام نیمه شعبان به آن پرداخته می‌شود.
او با بیان اینکه برنامه‌هایی هم به صورت شکلی در سطح استان اجرایی می‌شود، خاطرنشان کرد: نیمه شعبان ۱۴۰۰ از یک ویژگی خاص برخوردار است و آن هم برگزاری دو نیمه شعبان در این سال است که امید است زمینه‌ای باشد برای ظهور امام زمان (ع).
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس از نورافشانی در سطح مناطق در شب نیمه شعبان خبر داد و گفت: از ظرفیت سازمان اوقاف، نهاد‌های فرهنگی و تبلیغی، حوزه‌های علمیه و ... در تامین محتوا بزای استفاده در فضای مجازی استفاده خواهد شد.
رضایی همچنین از برگزاری راهپیمایی نیمه شعبان با توجه به شیوع بیماری کرونا به صورت حرکت خودرویی و رژه موتوری در یکی از خیابان‌های اصلی شیراز خبر داد و گفت: با کمک مردم و تبلیغات شهری باید همه نقاط شیراز و فارس در نیمه شعبان رنگ و بوی مهدویت بگیرد.
او، اجرای کارناوال‌های شادی به ویژه در مجتمع‌های مسکونی با هماهنگی گروه‌های سرود در شهرک‌ها و مناطق پر تراکم، پویش مردمی نصب پرچم، برگزاری دوره‌های امام شناسی در فضای مجازی و برگزاری یک ویژه برنامه در برخی از بقاع متبرکه و حرم مطهر احمد بن موسی (ع) را از دیگر برنامه‌هایی عنوان کرد که در نیمه شعبان (۹ فروردین ۱۴۰۰) در دستور اجرا قرار می‌گیرند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس همچنین بیان کرد: برنامه‌های یوم‌الله ۱۲ فروردین روز نظام جمهوری اسلامی ایران نیز باید به شکلی برگزار شود که در خور این روز باشد و از افراط و تفریط به دور باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار