دکتر فرزین رضاعی:
رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۲۵۶ نفر از سالمندان و پرسنل شاغل در مراکز اقامتی نگهداری سالمندان استان واکسن کرونا دریافت کردند.
کد خبر: ۹۴۹۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲ 15 March 2021
به گزارش تابناک کردستان، دکتر فرزین رضاعی رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: سالمندان در سند ملی واکسیناسیون کشوری در کنار پرسنل بهداشتی و درمانی که در خط اول مبارزه با کرونا هستند در اولویت دریافت واکسیناسیون قرار دارند.

فرزین رضاعی از اختصاص ۲ هزار و ۷۴۹ دز واکسن کرونا در مرحله سوم از طرح ملی واکسیناسیون علیه کرونا به استان خبر داد و گفت: از این مقدار، سالمندان و شاغلین فعال در مراکز اقامتی سالمندان در سه مرکز سنندج و سقز، کادر بهداشتی و درمان و بیماران خاص تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه تمهیدات لازم جهت آماده سازی امکانات محیطی و فضای لازم برای واکسیناسیون سالمندان مهیا شده است اضافه کرد: در فاز اول حدود ۲۵۶ نفر از سالمندان و پرسنل شاغل در مراکز نگهداری سقز و سنندج (۱۶۷ سالمند و ۸۹ نفر پرسنل) که زیر پوشش بهزیستی در سه مرکز اقامتی نگهداری می‌شوند، واکسن دریافت می‌کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: سالمندان پس از ترزیق واکسن کرونا هر ۶ ساعت یکبار به مدت ۲۴ ساعت و بعد به صورت روزانه تا یک هفته تحت نظر بوده و قرنطینه می‌شوند تا آمادگی بدنی کامل کسب کنند.

رضاعی با اشاره به اینکه تزریق عادی هم می‌تواند عوارض داشته باشد که بیشتر از استرس و کهولت سن ایجاد می‌شود، ادامه داد: بر این اساس پس از واکسینه شدن سالمندان، بلافاصله مراقبت‌های پزشکی آغاز می‌شود لذا هماهنگی لازم در خصوص معرفی بیمارستان‌های معین و متخصصین آنکال جهت موارد اعزامی احتمالی در راستای عوارض تزریق واکسن انجام شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: تزریق دز دوم افراد واکسینه شده بعد از چهار هفته تکرار خواهد شد.

رضاعی گفت: کسانی که واکسن کرونا دریافت می‌کنند باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و فاصله اجتماعی را حفظ کنند، چون تزریق واکسن هنوز فراگیر نشده و ممکن است موجب انتقال بیماری شود به خصوص در مورد ویروس‌های جهش یافته این موضوع جدی‌تر است.

وی افزود: سالمندان به عنوان قشر آسیب پذیر در مقابل کرونا بیشترین نگرانی از فوت را در جامعه ایجاد کرده و خانواده‌ها مراقبت‌های ویژه‌ای را برای آنان در نظر گرفته اند و چه بسا به رغم رعایت پروتکل‌های بهداشتی دقیق، مبتلا شده و نتوانستند در مقابل کرونا مقاومت کنند.

دکتر فرزین رضاعی رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکید کرد: با آغاز واکسیناسیون امید تازه‌ای در کالبد جامعه دمیده شده به شرطی که تا زمان تزریق مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت و چند ماه آینده را یکی از حساس‌ترین دوران زندگی خود و نزدیکان قلمداد کنند، تا ضمن کاهش شیوع و ابتلا به کرونا فوتی‌های ناشی از این بیماری هم کاهش یابد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار