مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان از آماده‌باش کامل تمامی پایگاه‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی و مراکز درمانی اصفهان از امروز برای چهارشنبه آخر سال خبر داد.
کد خبر: ۹۴۹۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶ 16 March 2021

غفور راستین گفت: تمامی پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ شهری و جاده‌ای و مراکز درمانی به ویژه مرکز درمانی امام موسی الکاظم(ع) برای موارد سوختگی و مرکز تخصصی فیض اصفهان برای آسیب‌های چشمی به حالت آماده‌باش برای مراسم چهارشنبه پایانی سال هستند.
وی با بیان اینکه امروز و فردا تعدادی از واحدهای امدادی اورژانس در برخی نقاط شهر مستقر می‌شوند تصریح کرد: هرچند استقرار آمبولانس‌ها در چهارشنبه سوری در سطح معابر شهری احتمال آسیب به این خودروها را دارد ولی این اقدام به امدادرسانی سریع‌تر و افزایش کیفیت خدمات منجرخواهد شد.
مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گروه‌های پرخطر و آسیب‌پذیر در چهارشنبه سوری را کودکان و سالمندان دانست و به شهروندان توصیه کرد: لازم است مردم به دلیل پیشگیری از کرونا در منازل خود بمانند و در مراسم‌ چهارشنبه پایان سال حضور نیابند.
وی تصریح کرد: شهروندان چنانچه حادثه‌ای در این روزها رخ داد سریع با سامانه ۱۱۵ و در صورت بروز آتش‌سوزی نیز با شماره ۱۲۵ آتش‌نشانی تماس گرفته و امدادخواهی کنند.
راستین بیشتری آسیب‌ها در چهارشنبه سوری را مربوط به سوختگی و آسیب چشم برشمرد و بیان کرد: بهترین اقدام در مواقع روبه رو شدن با مصدومان ناشی از سوختگی، سردکردن آن ناحیه است.
وی اظهارداشت: در حین آسیب‌دیدگی چشم نیز باید چشم آسیب‌دیده را با یک لیوان یکبار مصرف بست تا از آلودگی آن و آسیب‌های بعدی جلوگیری شود و چشم سالم نیز بسته شود تا مصدوم از حرکات زیاد چشم‌ها پرهیز کند.
مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در صورت آسیب به چشم در این روزهای پایانی سال، مصدوم‌ به مرکز تخصصی درمانی فیض منتقل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار