فرمانده انتظامی استان ایلام خبر داد؛
فرمانده انتظامی استان ایلام گفت:کارکنان پلیس امنیت عمومی در طول یک سال گذشته با رصد پلیسی و انجام اقدامات خاص ، موفق به شناسایی و انهدام هشت باند قاچاق سلاح و مهمات ، کشف ۷۳۷ سلاح جنگی و شکاری و دستگیری ۲۱۸ اراذل و اوباش شده اند.
کد خبر: ۹۴۹۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰ 16 March 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ سردار دلاور القاصی مهر در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: کارکنان پلیس امنیت عمومی در طول یک سال گذشته با رصد پلیسی و انجام اقدامات خاص ، موفق به شناسایی و انهدام هشت باند قاچاق سلاح و مهمات ، کشف ۷۳۷ سلاح جنگی و شکاری و دستگیری ۲۱۸ اراذل و اوباش شده اند.

وی با بیان اینکه ارتقای امنیت و آرامش در بین مردم اولویت کاری نیروی انتظامی است، افزود: امروزه امنیت در ردیف اول نیازهای روزمره زندگی مردم به شمار می رود که بدون شک اگر این مهم مورد توجه قرار نگیرد در دیگر ابعاد دچار مشکل خواهیم شد.

سرهنگ القاصی مهر تاکید کرد: همچنین کارآگاهان پلیس آگاهی استان با تلاش شبانه روزی و مضاعف و به کارگیری تمام امکانات و استفاده از منابع، موفق به افزایش ۲۳ درصدی کشفیات سرقت ، ۲۴ درصدی دستگیری سارقان، کاهش ۱۹ درصدی وقوع قتل و دستگیری ۹۶ درصدی قاتلان شده اند.

کشف بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال کالای قاچاق و ارز

فرمانده انتظامی ایلام با بیان اینکه قاچاق کالا وارز ضربه مهلکی به رونق اقتصادی وتولید ملی است، گفت: در طول یکسال گذشته کارکنان پلیس اقتصادی استان تعداد هزار و ۱۶۷ فقره پرونده قاچاق به ارزش بیش از ۴۶۰ میلیارد ریال و ۹۹ فقره پرونده جرائم اقتصادی با موضوع احتکار ، فرار مالیاتی ، زمین خواری را به ارزش بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال کشف و بیش از یک هزار و ۲۰۰ متهم در این زمینه ها دستگیر و روانه دادسرا کرده اند.

سرهنگ القاصی مهر ادامه داد: کشف تعداد چهار میلیون ماسک قاچاق ، کشف بیش از چهار میلیون لوازم پزشکی قاچاق ، کشف ۵۵ تن نهاده دامی قاچاق و خارج از چرخه توزیع از دیگر اقدامات پلیس اقتصادی در این مدت بوده است.

کشف ۳۸۰ کیلوگرم مواد مخدر در ایلام

سردار القاصی مهر، معضل اعتیاد به مواد مخدر به عنوان تهدیدی جدی برای سلامت جوانان و نوجوانان در جامعه دانست و افزود: نیروی انتظامی در استان ایلام در برخورد با سود جویان این عرصه شوم از هیچ تلاشی دریغ نکرده و کارآگاهان پلیس مبارزه با مواد مخدر از ابتدای سال تاکنون در این زمینه هشت باند خرید و فروش مواد مخدر را شناسایی و منهدم و بیش از ۳۸۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان ایلام بیان داشت: اجرای ۱۳۵ طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و دستگیری و جمع آوری بیش از هزار سوداگر مرگ و معتاد متجاهر از دیگر اقدامات موثر پلیس مبارزه با مواد مخدر در استان بوده است.

وی آگاهی خانواده ها را مهمترین و اولین اقدام در پیشگیری از اعتیاد دانست و یادآور شد: بی شک روش های زیادی برای پیشگیری از جرایم درجامعه وجود دارد ولی یکی از مهمترین آنها افزایش سطح آگاهی عمومی از آثار سوء مصرف مواد مخدر است و آموزش مهارت های زندگی است.

کاهش ۸۰ درصدی تصادفات فوتی و کاهش ۲۱ درصدی تصادفات جرحی در معابر درون شهری

سردار القاصی مهر در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت و تلاش های پلیس استان در حوزه راههای برون و درون شهری اشاره کرد و گفت : پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام با استفاده از تمام توان و به کارگیری حداکثری کارکنان و استقرار کارشناسان مجرب در معابر ، خیابان ها و تقاطع های پر ترافیک موفق به کاهش ۸۰ درصدی تصادفات فوتی و کاهش ۲۱ درصدی تصادفات جرحی در معابر درون شهری شده است.

وی افزود: برابر گزارش پزشکی قانونی از ابتدای سال تا کنون شاهد کاهش ۴۳ درصدی تصادفات فوتی در جاده های برون شهری استان هستیم و در این زمینه در بین استان های برتر کشور قرار گرفته ایم.

وی تصریح کرد: از عوامل زمینه ساز موفقیت در کاهش تصادفات فوتی در جاده های برون شهری استان ، حذف ۵۲ نقطه پرتصادف ، جداسازی ۱۲۸ کیلومتر از محورها با استفاده از نیوجرسی ، نصب بالغ بر ۳ هزار تابلو هشدار دهنده و نصب ۲۷ دستگاه دوربین هوشمند ثبت تخلفات جاده ای بوده است. در مدت اجرای محدودیت های کرونایی و در راستای قطع زنجیره کرونا ،بیش از ۱۰ هزار خودرو به شهرهای مبدأ عودت، به ۶ هزار و ۴۰۰ راننده تذکر و ۳ هزار خودرو نیز اعمال قانون شده است.

القاصی مهر بیان داشت: با ارائه هشدارهای پلیسی ، برنامه های رادیویی و تلویزیونی ، کلاس های آموزش همگانی و تلاش های کارشناسان پلیس فتا در طول سال ۹۹ وقوع جرائم سایبری در سطح استان با کاهش ۲ و ۱۷ دهم درصد و کشف این جرائم با افزایش ۱۶ درصدی روبه رو بوده است.

وی افزود: کارشناس پلیس فتا با انجام اقدامات تخصصی و رصدهای پلیسی موفق به بازپسگیری بیش از ۱۱ میلیارد و ۱۹۵ میلیون ریال از کلاهبرداران فضای مجازی و عودت به مالباختگان شدند.

سردار القاصی مهر، در بخش دیگری از سخنان خود به هوشمند سازی پلیس اشاره کرد و گفت: پیشرفت و نوآوری ، تحول همه جانبه و تلاش در جهت هوشمندسازی پلیس ،موجب جلوگیری از اتلاف وقت و ارائه خدمات با کیفیت به شهروندان می شود.

وی، همچنین هوشمند سازی پلیس را نشان دهنده تحول پلیس سنتی به پلیس نوین، عنوان کرد و گفت: از مهمترین برنامه های هوشمند سازی پلیس ، مجهز شدن پلیس راهور به دست افزار ثبت جرائم راهنمایی و رانندگی ، انجام کروکی های الکترونیکی، اطلاع از استعلام وضعیت خروج از کشور افراد دارای گذرنامه با استفاده از اپلیکیشن پلیس من، نصب دوربین البسه پلیس ،راه اندازی سامانه ردیاب خودروهای گشت، و... خواهد بود.

وی راه اندازی سامانه پلیس همراه را یکی دیگر از اقدامات پلیس هوشمند عنوان کرد وگفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم آموزش غیر حضوری به جوانان و نوجوانان ، سامانه پلیس همراه برای ارائه خدمات آموزشی در بستر شاد راه اندازی شده است .

سردار القاصی مهر با بیان اینکه دانشگاه پشتوانه علمی خوبی برای تحقق پلیس هوشمند،محسوب می شود و فراگیری دانش، تحقیق و پژوهش در حوزه نظم و امنیت، موجب ارتقاء ارائه خدمات به مردم می شود ، ادامه داد : در مهر ماه سال ۹۹ دانشکاه عملی کاربردی در انتظامی استان افتتاح و در این مرکز نزدیک به ۱۰۰ نفر از کارکنان انتظامی استان در رشته پیشگیری انتظامی و حقوق ضابطین قضائی ثبت نام شده اند./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار