مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان گفت: ۲ هنجارشکنی که اقدام به پرتاب ترقه در بناهای تاریخی اصفهان کرده بودند، تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند.
کد خبر: ۹۴۹۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۳ 17 March 2021

شهرام امیری افزود: دیشب  همزمان با شب چهارشنبه آخر سال، تعداد معدودی از افراد اقدام به پرتاب ترقه به سمت سی و سه پل و کاخ هشت بهشت در شهر اصفهان کردند که یگان حفاظت میراث فرهنگی موفق به شناسایی و دستگیری ۲ نفر از آنها شد.

وی با بیان‌اینکه برای این افراد که اقدام به پرتاب ترقه به سمت کاخ هشت بهشت اصفهان کردند، پرونده قضایی تشکیل شده که در حال پیگیریست، اظهار داشت: تعداد دیگری از افرادی که اقدام به پرتاب ترقه کرده‌اند، متواری هستند.

امیری با تاکید براینکه هیچ گزارشی از آسیب رسیدن به بناهای تاریخی زیر مجموعه اداره کل میراث فرهنگی در شب چهارشنبه آخر سال نداشتیم، در باره پرتاب ترقه به ۲ اثر تاریخی اصفهان گفت: این اقدام به تخریب بناهای مذکور مانند ریختن آجر یا آتش گرفتن منجر نشد اما آثار باقی مانده از انفجار ترقه باید پاکسازی شود.

وی در باره اقدامات انجام شده در شب گذشته برای حفاظت از آثار تاریخی اصفهان توضیح داد: همه بناهای تاریخی که بطور مستقیم زیر مجموعه اداره کل میراث فرهنگی استان هستند برای پیشگیری از هرگونه حادثه احتمالی قبل از ساعت ۱۷ روز گذشته(سه‌شنبه) تعطیل شده بودند.

امیری با بیان‌اینکه برخی از بناهای تاریخی مانند میدان امام، کاخ هشت بهشت مستقر در پارک شهید رجایی و پل‌های خواجو و سی و سه پل بطور مستقیم در اختیار اداره کل میراث فرهنگی اصفهان قرار ندارند، اضافه کرد: با این حال، گشت‌های سیار یگان حفاظت میراث فرهنگی با همکاری نیروی انتظامی اقدام به گشت‌زنی برای حفاظت از این آثار کردند.

مدیر روابط عمومی میراث فرهنگی اصفهان اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت حین گشت زنی متوجه این وقایع شدند هرچند قبل از رسیدن آنها، هنجارشکنان کار خود را کرده بودند با این وجود ماموران موفق به شناسایی ۲ نفر از پرتاب‌کنندگان ترقه به سمت کاخ هشت بهشت شدند.

امیری خاطرنشان کرد: فیلم‌های منتشر شده در فضای مجازی توسط خود افراد خاطی در این حوادث ضبط شده است.

وی با بیان اینکه ماموران یگان حفاظت میراث فرهنگی، ضابط قضایی هستند، تاکید کرد: اداره کل میراث فرهنگی اصفهان دارای نیروهای محدودی است و از طرفی این استان آثار تاریخی فراوانی دارد به همین دلیل احتمال وقوع چنین اتفاق‌هایی توسط تعداد معدودی هنجارشکن وجود دارد که برای رفع آن باید برای آموزش و فرهنگسازی بین اقشار مختلف مردم کوشید.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار