مدیرکل هواشناسی استان اصفهان گفت: میانگین وزنی بارش از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون در این منطقه به ۸۹ میلی متر رسیده است که نسبت به بلند مدت ۱۶ درصد کاهش و در مقایسه با سال گذشته ۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.
کد خبر: ۹۴۹۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۴ 18 March 2021

به گزارش تابناک به نقل از اداره کل هواشناسی استان اصفهان حمیدرضا خورشیدی روز پنجشنبه با اشاره پیش بینی وضعیت جوی فروردین سال ۱۴۰۰ افزود: فعالیت سامانه‌های جوی در پاییز و زمستان روی استان بویژه در مناطق غرب و سرچشمه های آبی زاینده رود کاهش پیدا کرد.

وی ادامه داد: مقدار بارش ایستگاه کوهرنگ ۷۴۰ میلی متر گزارش شده که نسبت به بلند مدت ۳۰ درصد کمتر است.

مدیر کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به پیش بینی وضعیت جوی ۲ هفته اول فروردین ماه ۱۴۰۰ گفت: براساس خروجی مدل‌های پیش بینی در نیمه اول فروردین، ناپایداری‌های جوی به صورت رگبارهای بهاری گاهی همراه با وزش شدید باد پیش بینی می‌شود.

وی با اعلام اینکه بیشتر بارش‌ها در نیمه غربی و جنوب غرب استان به وقوع خواهد پیوست اظهار داشت: به سبب کاهش رطوبت فعالیت این سامانه‌ها در استان با وزش باد شدید همراه خواهد بود که در نواحی شمال، شرق و جنوب استان شرایط وقوع طوفان لحظه ای همراه گرد و خاک محلی انتظار می رود بطوریکه سرعت باد، موجب آسیب رسیدن به تاسیسات شهری خواهد شد.

خورشیدی با اشاره به کاهش ناپایداری‌ها در نیمه دوم فروردین اضافه کرد: مجموع بارش در این ماه کمتر از نرمال پیش بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دمای هوا در اوایل فروردین ماه شرایط افزایشی فراتر از نرمال بویژه در حداکثر سه تا چهار درجه دارد و به‌تدریج در هفته دوم از میزان آن کاسته شده و دما به حالت نرمال خواهد رسید.

مدیرکل هواشناسی استان با اعلام این خبر که کاهش دما در هفته دوم احتمال ایجاد شرایط برای سرمازدگی شکوفه‌های بهاری را فراهم می کند افزود: با توجه به متغیر بودن فعالیت سامانه های جوی بویژه در فصل بهار، کشاورزان و هم استانی ها، هشدارهای زرد و نارنجی اداره کل هواشناسی استان اصفهان را که ۴۸ ساعت قبل از وقوع صادر می شوند را جدی بگیرند و به محض دریافت این هشدارها تدابیر لازم برای مقابله و کاهش خسارت های احتمالی را داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار