جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا نیز پیش از این گفته بود: برپایی آیین تحویل سال نو نیز که هر سال در حرم مطهر شاهچراغ (ع)، آرامگاه حافظ و آرامگاه سعدی برگزار می‌شد ممنوع است.
کد خبر: ۹۵۰۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷ 19 March 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا:سید مجتبی علوی ضمن درخواست از هموطنان برای سفرنکردن به فارس، اظهار داشت: مصوبات ستاد خدمات سفر استان فارس، در راستای رعایت پروتکل‌ها و دستورهای بهداشتی ستاد استانی و ملی کرونا است.

او افزود: برهمین اساس، نصب و برپایی چادر مسافرتی در هر نقطه از این استان ازجمله پارک‌ها و گردشگاه‌ها در تعطیلات نوروز ممنوع است و شهرداری‌ها نیز هیچ خدماتی در این زمینه ارائه نخواهند کرد.

علوی همچنین پذیرش مسافر و اقامت در خوابگاه‌های دولتی و خصوصی و مهمانسراها را ممنوع اعلام کرد و گفت: ستاد اسکان نوروزی آموزش و پرورش تعطیل است و مدارس نیز امکان اقامت و پذیرش مسافر را ندارند.

مدیرکل فرهنگی معاونت امور زائرین و گردشگری استانداری فارس با تاکید بر ضرورت عدم مسافرت در تعطیلات نوروز، گفت: در صورتی که افرادی به‌ضرورت قصد ورود به شیراز یا دیگر شهرهای فارس را دارند،‌ باید از طریق هواپیما، قطار یا اتوبوس وارد استان شوند و اسکان مسافر فقط در تاسیسات گردشگری دارای پروانه بهره برداری از اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری همچون هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مسافرخانه‌ها، خانه‌های مسافر، میهمان‌خانه‌ها و اقامتگاه‌های سنتی و بومگردی مجاز است و از هر گونه فعالیت خانه‌های مسافر و منازل مبله غیرمجاز جلوگیری می‌شود .

سربازرس ویژه ستاد خدمات سفر استان فارس تاکید کرد: با توجه به شیوه‌نامه‌های یادشده، ستاد خدمات سفر در نوروز ۱۴۰۰ هیچگونه خدمتی به مسافران ارائه نخواهد کرد.

علوی افزود: درصورتی که افرادی قصد بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری را داشته باشند، با توجه به تمهیداتی که اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان اندیشیده است، باید به‌صورت اینترنتی بلیت تهیه کنند و در زمان و تاریخ و ساعت مشخص در بلیت در مکان‌های مشخص حضور یابند.

او ادامه داد: سامانه فروش اینترنتی بلیت اماکن فرهنگی‌تاریخی به آدرس bilit.tafrihati.com ، برنامه اندروید تلفن همراه تاپ، سایت TOP.ir و سایت اداره‌کل استان به نشانی www.farschto.ir برای تهیه بلیت، در دسترس عموم مردم است.

سربازرس ستاد خدمات سفر استان فارس افزود: اجرای همه تدابیر بهداشتی در اماکن گردشگری و زیارتی و محل‌های اقامت مسافر ضروری است و بازرسان دانشگاه علوم پزشکی و ستاد کرونا و ستاد سفر بر اجرای دقیق آن‌ها نظارت می‌کنند و متخلفان جریمه خواهند شد.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا نیز پیش از این گفته بود: برپایی آیین تحویل سال نو نیز که هر سال در حرم مطهر شاهچراغ (ع)، آرامگاه حافظ و آرامگاه سعدی برگزار می‌شد ممنوع است.
عبدالرضا قاسم‌پور افزود: همچنین هرگونه حضور در دارالرحمه و قبرستان‌ها و گلزارهای شهدا برای زیارت قبور در ۲ روز پایانی سال و نخست روز سال جدید ممنوع است.
قاسمپور اظهار داشت: همچنین ممنوعیت محدودیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا سه بامداد نیز همچنان در تمام شهرها با هر وضعیت رنگبندی برقرار است و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار