افتتاح ۱۴ پروژه زیربنایی و اقتصادی در مناطق آزاد قشم و کیش از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با رئیس جمهور و با حضور استاندار هرمزگان:
تابناک-از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با دکتر روحانی رئیس جمهور و با حضور دکتر فریدون همتی استاندار هرمزگان، ۱۴ پروژه زیربنایی و اقتصادی در مناطق آزاد قشم و کیش در استان هرمزگان، با بیش از چهار هزار میلیارد تومان و ۲۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۹۵۱۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸ 25 March 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان،دکتر فریدون همتی پس از افتتاح این پروژه‌ها، عنوان کرد: ۱۴ پروژه زیربنایی و اقتصادی در مناطق آزاد قشم و کیش در استان هرمزگان، با بیش از چهار هزار میلیارد تومان و ۲۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری، از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با دکتر روحانی رئیس محترم جمهور، به بهره‌برداری رسید.

 

وی ادامه داد: این پروژه ها شامل مجتمع تجاری و اداری معراج، مرحله دوم شهرک آفتاب، سایت شناورسازی و ۹ طرح زیربنایی و تولیدی در منطقه آزاد قشم و همچنین مجموعه گردشگری و ورزش های زمستانی پنگوئن و مرحله دوم برج ساحلی پرشین در منطقه آزاد کیش بود که با افتتاح این طرح‌ها در مناطق آزاد قشم و کیش، زمینه اشتغال چهار هزار و ۲۰۲ نفر فراهم شد.

 

استاندار هرمزگان افزود: در جزیره قشم، مجتمع اداری و تجاری معراج در ۷ طبقه در مساحت ۲۲ هزار متر مربع، سایت تولید و تعمیر شناور تا ۱۰۰۰ تن مدکندالوی قشم، سامانه پایش تصویری رانندگی و نظارتی، توسعه و بهسازی جاده و توسعه اسکله بهمن و دو مجتمع اقامتی و تفریحی و یک شهرک مسکونی، به بهره‌برداری رسید و همچنین در جزیره کیش، پارک زمستانی  پنگوئن در مساحت ۸۴۸۲ مترمربع شامل (یخ نوردی ، سورتمه، تیوپ سواری، ریل گلایدر و محوطه مناسبت های زمستانی و فضای صخره نوردی، تیراندازی ، گیم نت ، سالن بیلیارد  و...) و برج ساحلی پرشین با تعداد ۱۴۷ واحد در زمینی به مساحت ۳۳ هزار مترمربع، افتتاح شد.

 

همتی با بیان اینکه بهره‌برداری از این طرح‌ها نشان دهنده اقدامات خوب از جمله در مناطق آزاد استان هرمزگان است، تصریح کرد: در نیمه اول سال ۱۴۰۰ و تا پایان فعالیت دولت تدبیر و امید، پروژه‌های متعدد بزرگ و ملی در استان هرمزگان به بهره‌برداری می‌رسد.

 

وی با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان "تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها" گفت: تحقق این شعار، نصب العین همه مردم، مسئولان و سرمایه‌گذاران در استان هرمزگان است.

 

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان هرمزگان، پشتیبانی‌های لازم را از بخش تولید خواهند داشت و مانع‌زدایی‌ها توسط مدیران و کارشناسان دستگاه‌ها، در راستای اجرای فرمان مقام معظم رهبری، انجام می‌شود.

 

همتی اظهار داشت: رونق و افزایش تولید موجب اشتغال‌زایی و توانمندی بیشتر کشور می‌شود و می‌تواند تورم را مهار کند و علاوه بر آن، هم می‌توانیم، نیازهای کشور را تامین کنیم و هم صادرات غیرنفتی قابل توجهی داشته باشیم.

 

وی با تشکر از تلاش‌های بخش خصوصی، بیان داشت: مجموعه مدیریت و دستگاه‌های اجرایی استان هرمزگان، پشتیبان بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران برای افزایش تولید است.

 

استاندار هرمزگان عنوان کرد: استانداری هرمزگان برای مانع‌زدایی‌ از فعالیت‌های بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران، ورود و پیگیری جدی خواهد داشت.

انتهای پیام/ا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار