مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: طبق آخرین آمارها بیش از یک چهارم جمعیت استان را جوانان تشکیل می دهند.
کد خبر: ۹۵۱۲۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۴:۰۶ 27 March 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،صابر رحیمی به مناسبت هفته جوان، بااشاره به آخرین وضعیت جمعیت جوانان استان، اظهار کرد: طبق آخرین آمارها حدود 650 هزار جوان در بازه سنی 18 تا 35 سال در استان کرمانشاه داریم.

وی اشتغال و ازدواج را از مهمترین دغدغه های چند دهه اخیر جوانان کرمانشاهی دانست و افزود: برای رفع این چالش ها طی دو سه سال اخیر اقدامات خوبی در دستور کار مسئولین استانی قرار گرفته که از جمله آن می توان به تدوین سند اشتغال برای کاهش آمار بیکاری استان اشاره کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تصریح کرد: علاوه بر سند کلی اشتغال که در استان درحال اجرا است، سند اشتغال جوانان هم در معاونت جوانان استان درحال تدوین است.

وی تاکید کرد: در واقع این سند سیاستگذاری برای موضوع اشتغال جوانان در کرمانشاه است که برای یک دوره سه ساله تدوین می شود.

رحیمی افزود: در کناراین برنامه، طی چندسال اخیر برای کمک به ایجاد اشتغال برای جوانان، به جوانانی که دارای ایده های خلاقانه و کارآفرینانه هستند، تسهیلات خوبی پرداخت شده که این طرح همچنان با همکاری بانکها در حال اجرا است.

وی از تلاش برای رفع موانع پیش پای ازدواج جوانان هم گفت و اضافه کرد: در این راستا با همکاری خوبی که بانک های استان دارند، برای تسهیل در مسیر ازدواج جوانان وام های خوبی به آنها می دهیم که سال گذشته حدود 95 درصد از جوانان متقاضی وام ازدواج در استان این تسهیلات را دریافت کردند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه در ادامه به برنامه های تدارک دیده شده برای هفته جوان سال 1400 در استان اشاره کرد و گفت: باتوجه به شیوع بیماری کرونا و وضعیت زرد و نارنجی استان، امسال هم به مانند سال گذشته این برنامه ها را بیشتر در بستر فضای مجازی برگزار می کنیم و برگزاری هر برنامه به شکل حضوری با مجوز ستاد مقابله با کرونا استان خواهد بود.

وی یادآورشد: ارائه گزارش عملکرد در زمینه های گوناگون حوزه جوانان، برگزاری فعالیت های فراغتی مفرح ونشاط آور با در نظر گرفتن دستورالعمل های بهداشتی مصوب ستاد کرونا، برگزاری جلسات هم اندیشی با مسئولین و کرسی های آزاد اندیشی، ارایه خدمات مشاوره (ازدواج، تحصیلی و...) رایگان و نیم بها به جوانان، برگزاری مسابقات علمی و فرهنگی، تجلیل از دستگاه های برتر در حوزه خدمت رسانی به جوانان در موضوعات مختلف، غبارروبی گلزار شهداء و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه، تجلیل از تشکلهای برتر و فعال در موضوعات تخصصی جوانان، برگزاری کارگاه‌های توانمند سازی سمن های جوانان با موضوع اشتغال، کارآفرینی و ازدواج، ارائه خدمات رایگان و نیم بها در مراکز ورزشی به جوانان مراجعه کننده، دیدار با خانواده های شهدای جوان از مهمترین محور های برنامه های هفته جوان است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار