تابناک: سامانه ملی همسان گزینی همسر از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان و با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و دفتر سایت تبیان همزمان با هفته ازدواج در اصفهان راه اندازی می شود.
کد خبر: ۹۵۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲ 15 September 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان در گفت و گو با ایرنا گفت: با توجه به فعالیت 350 سایت همسریابی غیر رسمی و فاقد مجوز در کشور که برخی توسط فتا شناسایی و از فعالیت آن ها جلوگیری شده است، ضرورت وجود سایتی رسمی و مجاز در حوزه انتخاب همسر در کشور بیش از پیش احساس می شود.

محمدمسعود کریمی با بیان اینکه این سامانه پیش از این بصورت آزمایشی در استان فعال شد افزود: این سامانه به صورت رسمی در هفته ازدواج در اصفهان آغاز به کار خواهد کرد و شبکه معرفان و واسطان، مشاوران، راستی آزمایان و شبکه امنا از بخش های این سامانه است.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر نقش واسطه ها در ازدواج جوانان ادامه داد: نبود و یا کمرنگ شدن نقش واسطه ها در ازدواج به دلیل تغییر در سبک زندگی جامعه یکی از علل تاخیر در ازدواج جوانان است.

وی سامانه همسان گزینی را محلی برای تجمیع و سازماندهی مجاز واسطه گران و معرفان ازدواج دانست و تصریح کرد: ثبت نام واسطه های ازدواج نخستین بخش راه اندازی این سامانه است که افراد بالای 30 سال و دارای حسن شهرت و صلاحیت می توانند در این سامانه ثبت نام و پس از تایید صلاحیت از سوی شبکه امنا و دریافت مجوز می توانند در این سامانه فعالیت کنند.

دبیر کمیته ساماندهی ازدواج استان افزود: دختران و پسران جوان که قصد انتخاب همسرانی همسان (هم کفو) به واسطه های مجاز مراجعه و سپس با کد مربوط به معرف و واسطه مربوطه در سامانه همسان گزینی ثبت نام و از طریق این سامانه به افراد هم کفو خود معرفی می شوند.

وی با بیان اینکه سامانه همسان گزینی تنها سامانه رایگان در امر ازدواج است بیان کرد: این افراد پس از ثبت نام و آشنایی با فرد مقابل به شبکه مشاوران معرفی می شوند.

کریمی مشاوران، والدین و دختر و پسر را سه ضلع مرحله مشاوره این سامانه بیان و اظهار کرد: در صورت ازدواج دختر و پسر، پس از شش ماه از طریق سامانه همسان گزینی از میزان رضایت آن ها از ازدواجشان نظرسنجی می شود که اگر دچار مشکل باشند به مراکز مشاوره تخصصی ارجاع داده شده و در غیر اینصورت بسته های آموزشی برای آن ها ارسال می شود.

وی همچنین گفت: مشاوره های پیش، حین و پس از اردواج که تا سه سال به طول می انجامد در شبکه مشاوران این سامانه ارائه می شود.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان خاطرنشان کرد: 20 درصد ازدواج ها در کشور به طلاق منجر می شود که این میزان در استان اصفهان 25 درصد است که بخش عمده ای از آن در پنج سال نخست زندگی مشترک صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: 20 تا 25 درصد ازدواج ها نیز قبل از یکسال اول زندگی مشترک به طلاق منجر می شود بنابراین مشاوره های حین و پس از ازدواج نیز می تواند نقش موثری در کاهش میزان آمار طلاق در کشور داشته باشد.

وی مسائل اقتصادی، فرهنگی، تربیتی- روانشناختی و مشکل در انتخاب همسر را از جمله مشکلات و موانع بر سر راه ازدواج جوانان برشمرد و گفت: با ایجاد سامانه همسان گزینی دو مورد از این موانع شامل مشکل در انتخاب همسر و مسائل تربیتی- روانشناختی تا حدودی رفع خواهد شد.

کریمی اشاره کرد: بخشی از موانع ازدواج نیز نداشتن شغل مناسب، مسکن، جهیزیه و هزینه های بالای ازدواج و برگزاری مراسم است که دو مشکل جهیزیه و هزینه های ازدواج که به ما مربوط است با استفاده از ظرفیت کانون های پیوند مهر و مجمع خیرین ازدواج حل شدنی هستند.

دبیر کمیته ساماندهی ازدواج استان اضافه کرد: مجمع خیرین حوزه ازدواج در سال جاری با ساختاری جدید و بومی شده فعالیت خواهد کرد.

23 تا 30 شهریورماه 94 به مناسبت یکم ذی الحجه سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) روز ملی ازدواج و هفته ازدواج نامگذاری شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۹
اصفهان
|
-
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
لطفا فکری هم برای زیاده خواهی و پرتوقعی و چشم و هم چشمی های برخی از خانواده های پسران بکنید تا ازدواج ها سر بگیرند و کمتر با طلاق مواجه شوند.
پاسخ ها
دختر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
تماس بگیرید
اصفهانی
|
-
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
شوربختانه برخی از مادران پسران به دنبال عروس بالاتر از شان پسر و خانواده شان هستند و همین باعث سر نگرفتن ازدواج ها شده است.
کاش کمی هم به شرایط خودشان و پسرشان نگاه می کردند و بعد به دنبال عروس می گشتند.
اصفهانی
|
-
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
شوربختانه برخی از مادران پسران به دنبال عروس بالاتر از شان پسر و خانواده شان هستند و همین باعث سر نگرفتن ازدواج ها شده است.
کاش کمی هم به شرایط خودشان و پسرشان نگاه می کردند و بعد به دنبال عروس می گشتند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
لطفا شماره تلفن و آدرس موسسه همسریابی را برام بفرستید
پاسخ ها
فاطمه
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۵
خانه مهر مسجد سید کوچه 23 پلاک 8 33360007 /33367129/33385545 واقعا دلسوزانه فعایت می کنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
لطفا شماره تلفن و آدرس موسسه همسریابی را برام بفرستید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۵
خانه مهر اصفهان 33360007/33385545
سروش مهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
فقط ازدواج دایم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار