مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان گفت: اقامت گردشگران در این استان در هفته نخست تعطیلات نوروز امسال نسبت به مدت مشابه نوروز ۹۸ حدود ۹۰ درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۹۵۱۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷ 28 March 2021

فریدون الله‌یاری افزود: از بیست و هشتم اسفند ۹۹ تا ششم فروردین جاری بیش از ۶۷ هزار گردشگر در واحدهای اقامتی استان مستقر شدند که نسبت به مدت مشابه نوروز سال ۹۸ حدود ۹۰ درصد کاهش دارد.

وی ضریب اِشغال اماکن اقامتی و گردشگری استان اصفهان در هفته نخست تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ را بین ۱۵ تا ۲۰ درصد اعلام و خاطرنشان کرد: در زمان حاضر ورود گردشگر به شهرستان های قرمز و نارنجی استان شامل گلپایگان، خوانسار، لنجان، مبارکه و تیران و کرون ممنوع است.

الله‌یاری تاکید کرد: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و همچنین خدمات سفر استان اصفهان، اقامت گردشگران در نوروز ۱۴۰۰ فقط در واحدهای اقامتی مجاز شامل هتل، اقامتگاه سنتی، بومگردی، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، مجتمع گردشگری و خانه مسافر با رعایت ۵۰ درصد ظرفیت امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه در مجموع حدود یکهزار و ۴۰۰ واحد اقامتی تحت نظارت اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان است، اضافه کرد: حدود ۶۰ مجموعه اقامتی گردشگری غیر مجاز مانند خانه‌های استیجاری در هفته نخست تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ در این استان تعطیل شد.

مدیر کل میراث فرهنگی اصفهان همچنین با اشاره به حدود ۶۵۰ هزار بازدید از اماکن گردشگری و تاریخی استان در هفته نخست تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ گفت: بیشترین بازدیدها در شهرستان های اصفهان، کاشان و خور و بیابانک بوده است.

الله‌یاری اظهار داشت: امسال امکان فروش اینترنتی بلیط اماکن میراثی و تاریخی در استان اصفهان فراهم شد و گردشگران استقبال خوبی از آن داشتند.

وی با اشاره به یکهزار و ۶۳۴ بازدید از اماکن گردشگری و اقامتی استان اصفهان در هفته نخست نوروز ۱۴۰۰ ، گفت: بیشتر موارد مورد نظارت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و نحوه نگهداری و سرو غذا در رستوران‌ها بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان با بیان اینکه در این مدت فقط ۲ مورد شکایت از هتل‌ها توسط گردشگران گزارش شده است، تاکید کرد: همه تمهیدات لازم برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در اماکن تاریخی و گردشگری در نظر گرفته و تا جای ممکن تلاش شده است تا با زمان بندی و فروش اینترنتی بلیط از ازدحام گردشگران جلوگیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار