رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای حل مشکلات اقتصادی نباید نگاه مان به دیگران باشد بلکه باید خودمان اقدام و برای حل مشکلات اقتصادی تدبیر کنیم، وظیفه مجاهد و میهن پرست واقعی را ساماندهی اقتصاد دانست و گفت: اگر نظام مسایل فرصت ها و مشکلاتی که در گلستان داریم‌ را بشناسیم میتوانیم با ظرفیت های موجود ‌داخل آن مشکل را حل کنیم.
کد خبر: ۹۵۱۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۴ 29 March 2021

به گزارش تابناک تبریز از خانه ملت، دکتر محمدباقر قالیباف در دیدار با جهادگران استان گلستان ضمن تبریک ولادت با سعادت امام زمان (عج) گفت:کار جهادی علاوه بر کارهای عمرانی به آن کاری گفته می شود که باعث افزایش سرانه درآمد مردم آن استان نسب به سال قبل باشد.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت های موجود در استان گلستان افزود: امروز مجاهد و میهن پرست واقعی باید جبهه اقتصاد را سامان دهد مثلاً با وجود ظرفیت های بزرگ استان گلستان اما همچنان فقر در این استان مشاهده می شود.

 

وی با این که ما باید با نگاه وسیعتر به مشکلات نگاه کنیم و برای حل آن ها اقدام کنیم اظهارکرد: منابع انسانی مهمتر از منابع مادی هستند باید ظرفیت ها را شناسایی و از آنها استفاده کنیم و ساختار سازی های مردمی انجام دهیم

 

قالیباف با بیان اینکه دشمن به ضعیف اقتصادی ما متمرکز شده است افزود:اثراث صدور انقلاب و انگیزه بر خاسته از مکتب اهل بیت و فرهنگ قرآنی وجود دارد و ما در همه دنیا مخصوصا در غرب آسیا اثر گذار شده ایم اما اگر اقتصاد پشت این ها نباشد موفقیت ها به نتیجه نهایی نمی رسد لذا این موارد یک زنجیره بهم متصل بوده و ضعف یک حلقه در زنجیره، قدرت آن را به همان اندازه کاهش می‌دهد.

 

وی ادامه داد: ما در حوزه اقتصاد ضعف داریم و دشمنان ما متمرکز بر همین ضعف ما شده است و بنابراین ما باید حوزه اقتصادی را با سرعت تدبیر کنیم و منتظر حل آن توسط اشخاص دیگر نباشیم و خودمان کار را انجام دهیم.

 

وی با تاکید براینکه مشکل کشور ما پول نیست بلکه مدیریت است گفت: ما در سالی ۱۱۹ میلیارد دلار درآمد ارزی داشتیم و سال گذشته درآمد ارزی ما کمتر از ۱۵ میلیارد دلار بود اما در هر دو سال تورم و گرانی داشتیم پس مشکل ما نداشتن پول نیست و وقتی پول هم داریم مشکل داریم بنابراین مشکل و چالش اصلی ما مدیریت در کشور و رویکردهای غلط است.

 

رییس‌ قوه مقننه با بیان اینکه کشوری که ۸۰ درصد اقتصاد آن دولتی باشد محکوم به شکست است افزود: غل زنجیر ها و قانون های بی ربط را باید از دست و پای مردم و سیستم اداری باز کنیم و به مدیران امین شجاعت اقدام بدهیم و به مردم فرصت داده و‌‌ اقتصاد را مردم پایه کنیم.

 

وی در همین زمینه به چگونگی توسعه خطوط متروی تهران اشاره کرد و گفت: در طول مدت ۱۲ سال که توفیق خدمت به مردم در شهرداری تهران داشتیم در هر سه دولتی که روی کار بوده اند بنابر مسائلی، شهرداری تهران تحریم‌ واقعی بود و حتی با وجود تصویب مجلس برای اختصاص یک‌ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای توسعه مترو‌ تهران ،یک ریال هم به شهرداری پرداخت نشد اما با وجود این که طی ۲۵سال با وجود همراهی همه ارگان ها و دولت ها در تهران ۷۲ کیلومتر مترو ساخته شد بود در طول ۱۲ سال توانستیم با تکیه بر ظرفیت داخلی مترو آن را ۲۰۰ کیلومتر افزایش بدهیم و همه هزینه های آن از ظرفیت های خود مترو تهیه شد.

 

وی خطاب به جهادگران در استان گلستان تاکید کرد: اگر نظام مسایل فرصت ها و مشکلاتی که در گلستان داریم‌ را بشناسیم میتوانیم با ظرفیت های موجود ‌داخل آن مشکل را حل کنیم.

 

 وی با بیان اینکه خصوصی سازی با مردمی سازی اقتصاد متفاوت است اظهارکرد: امروزه ناعدالتی‌ در کشور ما بسیار است در یک طرف کوه های ثروت و پول های باد آورده و طرف دیگر فقر وجود دارد، حل بخشی از این مشکلات در سیاست گذاری ها و قانون گذاری ها از وظایف مجلس است که شجاعانه باید مقابل این ها بایستد.

 

قالیباف در پایان با بیان اینکه بنده ۲۰ سال است معتقدم انقلابی کسی است که کارآمدی دین در اداره جامعه را به اثبات برساند و اگر کسی نتوانست این کار را انجام دهد انقلابی نیست هر چند هرچه می خواهد شعار بدهد، گفت: اگر ۵ سال کار اقتصادی هدفمند حتی با وجود تحریم ها انجام دهیم می‌توانیم به یک ثبات اقتصادی برسیم بطوری که با یک تهدید سیاسی نبض اقتصاد ما تغییر نکند و برای این مهم پیشرانه های اقتصادی ما باید مشخص گردند و آن را در ظرفیت های استان ها تقسیم کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار