فرماندار شهرستان شاهرود گفت: معدن و گردشگری ۲ ظرفیت مهم توسعه این شهرستان محسوب می‌شود و شرایط سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این حوزه‌ها باید تسهیل شود.
کد خبر: ۹۵۲۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷ 03 April 2021

فرماندار شاهرود: سرمایه‌گذاری در بخش‌های معدن و گردشگری تسهیل شود

 

به گزارش تابناک سمنان ابوطالب جلالی روز شنبه در نشست شورای اداری شهرستان شاهرود با بیان اینکه گردشگری و معدن مهمترین مزیت‌های سرمایه‌گذاری این شهرستان است، گفت: مشارکت‌های بخش خصوصی در زمینه سرمایه‌گذاری، با وجود مشکلات اقتصادی، افزایش یافت.

وی به ظرفیت‌های بزرگ این شهرستان اشاره کرد و با بیان اینکه بیش از ۸۵ هزار واحد صنعتی و ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد صنفی در کشور فعال است، تصریح کرد:  بسیاری از مردم علاقمند به مشارکت در حوزه های اقتصادی هستند که باید با برنامه ریزی مناسب از این ظرفیت برای رشد و توسعه کشور استفاده نمود.

فرماندار شهرستان شاهرود به ارتقای مشارکت های مردمی در زمینه تولید به رغم مشکلات اقتصادی موجود اشاره کرد و گفت: شرایط برای مشارکت در ارتقای اقتصادی شهرستان شاهرود  فراهم است و می‌توانیم در سال جدید شاهد تسهیل سرمایه گذاری و اخذ مجوزهای مرتبط با تولید در جهت تحقق شعار سال باشیم.

معاون استاندار سمنان با اشاره به شناخت مزیت‌های شهرستان بر حسب آمایش سرزمینی، افزود: ظرفیت‌های سرمایه گذاری در شهرستان احصاء شده است تا در راستای منویات مقام معظم رهبری به ویژه در تحقق شعار سال از این ظرفیت‌ها برای معرفی به سرمایه گذاران استفاده شود.

وی از صدور ۱۰۷ مجوز بهره برداری معدنی در شهرستان شاهرود خبر داد و اظهار داشت: برای ارتقای توسعه اقتصادی شهرستان باید به سمت ایجاد واحدهای تبدیلی و فرآوری حرکت کنیم و در صورتی می‌توانیم مزیت های اقتصادی را تکمیل کنیم که ارزش افزوده خوبی را به تولیدات و داشته‌ها ببخشیم که این امر با ایجاد واحدهای فرآوری میسر است.

جلالی به موانع تولید به ویژه در حوزه کشاورزی و باغداری اشاره کرد و گفت: سرمازدگی یکی از مهمترین موضوعاتی است که سبب شده تا زندگی گروه های بسیاری از مردم در شهرستان شاهرود با آن گره خورده باشد و یکی از مهمترین دغدغه‌های این است که بتوانیم برنامه دقیق‌تری برای برطرف کردن این مانع بزرگ در کنار خشکسالی تدوین کنیم.

فرماندار شاهرود یادآور شد: پارک های علم و فناوری، مراکز علمی و دانشگاه ها باید در کنار تولید حضور پررنگ،جدی و ملموسی داشته باشند تا توسعه اقتصادی در کشور محقق شود.

همه در قبال تحقق شعار سال وظیفه دارند

امام جمعه شاهرود در این نشست به منویات مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال اشاره کرد و  گفت: اولین مطلبی که در سال ۱۴۰۰ باید مورد توجه مسوولان و مردم باشد بحث تحقق شعار سال است.

حجت‌الاسلام عباس امینی با بیان اینکه باید همه افراد جامعه نسبت به شعار سال تعهد عملی داشته باشند، افزود: بخش مهم پشتیبانی و مانع زدایی ها مربوط به حاکمیت و سه قوه است.

امینی، بیشترین تعهد در تحقق شعار سال در بخش های اقتصادی و علمی را متوجه سه قوه دانست و اظهار داشت: بخش دیگری از این شعار فراحاکمیتی است و همه مسوولان و مردم باید به بخش فرهنگی این شعار در تولید ملی و خرید کالا ایرانی توجه بیشتری کنند.

امام جمعه شاهرود با اشاره به اینکه انتخابات یکی از مهم ترین نکات پیام نوروزی مقام‌ معظم رهبری بود، تصریح کرد: یکی از مهم ترین نکات که مردم باید توجه داشته باشند اصل مشارکت حداکثری در انتخابات است.وی به نامه ۵۳ نهج البلاغه که امام علی (ع) به مالک اشتر نوشته بود اشاره کرد و ابراز داشت: صبر، حوصله و تحمل مسوولان برای رفع مشکلات مردم باید بالا رود، آنان در انجام کار قاطعیت داشته باشند و صبر آنها را محافظه کار نکند.

در این نشست طی حکمی حجت الاسلام حسن بهرامی به عنوان امام جمعه شهر مجن منصوب و از زحمات حجت الاسلام حسین جناتی امام جمعه سابق این شهر تقدیر به عمل آمد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار