مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، فناوری و بودجه سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی از اجرای عملیات اکتشاف سنگ آهن در سه گستره بزرگ معدنی اصفهان برای رفع نیاز واحدهای فولادی این خطه خبر داد.
کد خبر: ۹۵۲۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۷ 03 April 2021

رضا جدیدی با بیان اینکه اکتشاف سنگ آهن برای رفع نیاز و تأمین مواد اولیه صنایع فولادی استان اصفهان در قالب یک طرح و قرارداد مشارکتی در حال اجراست، اظهار داشت: این سازمان به اکتشاف سنگ آهن در سه گستره معدنی به وسعت ۱۵۰ هزار کیلومتر مربع در اصفهان برای مجتمع‌های فولادی این استان پرداخته است که به نتایج خوبی در ۶ ماه اخیر در این زمینه دست یافتیم و امید است دستاوردهای آن تا پایان سال ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از این گستره‌ها حدود ۱۱۰ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد، افزود: مطالعات اولیه درباره این گستره‌ها در قرارداد با مجتمع‌های فولادی اصفهان انجام شده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، فناوری و بودجه سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور خاطرنشان کرد: این قرارداد که هم اکنون تنها برای اکتشاف سنگ آهن است، روش جدیدی در جهت اجرای طرح‌های مشترک و حفظ منابع بنگاه‌های اقتصادی است.

جدیدی ادامه داد: این ذخایر اکتشافی تا به مرحله بهره‌برداری برسد به بازه زمانی دو تا پنج سال نیاز دارد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان زمین‌‎شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در منطقه خاورمیانه، قطب علمی بشمار می‌آید و همکاری خوبی با دنیا دارد، اضافه کرد: این سازمان در جهت بومی‌شناسی و ارتقای علمی زمین‌شناسی برنامه‌های ترویجی را در همکاری با دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های خصوصی در دستور کار دارد.

جدیدی همچنین از تعریف پروژه مدیریت و پایش ذخایر معدنی کشور برای برخی مواد معدنی با هدف آینده‌نگری و برنامه‌ریزی اکتشاف تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها خبر داد و گفت: بررسی و پایش ذخایر سنگ‌آهن کشور در زمره یکی از این مواد معدنی است که در سال جاری اجرایی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار