رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:
تابناک- دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: با فاجعه کرونایی در استان بوشهر فاصله‌ای نداریم. 
کد خبر: ۹۵۲۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳ 04 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک در بوشهر، سعید کشمیری در ستاد مقابله با کرونای شهرستان بوشهر اظهار داشت: آمار روزانه ابتلا به کرونا در استان بوشهر به ویژه این شهرستان با شیب تند صعودی همراه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: تعداد بستری بیماران کرونایی در چند روز اخیر در بیمارستان‌های استان بوشهر افزایش یافته است و این زنگ خطر جدی به‌حساب می‌آید.

وی بیان کرد: روند سرعت شیوع بیماری کرونا در استان بوشهر نگران‌کننده است و این روند صعودی می‌تواند خطرات جدی را برای استان به وجود آورد.

دکتر کشمیری اضافه کرد: جدی نگرفتن بیماری، رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، افرایش تردد، حضور در تجمعات، رعایت نکردن فاصله‌گذاری فیزیکی و مجموعه این عوامل سبب افزایش روند بیماری و در نهایت مرگ‌ومیر ناشی از کرونا بوده است.

وی با اشاره به اینکه در اپیدمی بیشتر تلاشمان بر پیشگیری باشد گفت: متأسفانه برخورد و رفتار برخی از شهروندان به‌گونه‌ای است که گویی خبری از شیوع کرونا و خطر آن نیست.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر افزود: به رغم آنکه خطرات مرگبار این بحران رسانه‌ای شده است، برخی از شهروندان نخواستند و نتوانستند عطای ماندن در خانه یا سفر نوروزی را به لقای سلامتی خود و سلامتی جامعه ببخشند.

دکتر کشمیری با اشاره به اینکه عدم مسئولیت گریزی در قبال سلامتی و حفظ جان مردم نیز هم‌زمان با ویروس کرونا اپیدمی شده است گفت: برون‌رفت از بحران خوفناکی چون کرونا، شکست و مهار آن و همچنین مدیریت این بحران، محتاج همدلی و احساس مسئولیت همگانی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: انتظار آن است که با مشارکت مسئولانه و همدلانه خود سلامت و آرامش را به یکدیگر هدیه دهیم و فراموش هم نکنیم که قدر سلامت را کسی داند که به مصیبتی گرفتار آید.

وی بابیان اینکه در حال حاضر باید تمام تلاشمان را بکنیم وضعیت شیوع کرونا در استان و شهرستان بوشهر را کنترل کنیم اضافه کرد: در حال حاضر مراجعات به بیمارستان‌ها و مراکز بهداشت و درمان استان بوشهر بیشتر خانوادگی شده است.

دکتر کشمیری افزود: در اپیدمی نباید از توان درمانی شهر آمار بالاتر شود چون موجب می‌شود ارائه خدمات درمانی به همه با مشکل روبرو شود و درنتیجه نارضایتی ایجاد شود.

وی بابیان اینکه نباید وارد فاز شدیدتر بیماری کرونا در استان و شهرستان بوشهر بشویم اضافه کرد: باید جلوی فاجعه کرونایی را بگیریم، زیرا با فاجعه فاصله‌ا‌ی نداریم.

دکتر کشمیری بابیان اینکه برای کنترل بیماری کرونا نیاز به یک اعمال قانون بدون مماشات داریم افزود: باید به دنبال راهکارهایی ویژه و اعمال آن باشیم که شیب بیماری کرونا را بتوانیم کنترل کنیم و در اعمال دستورالعمل‌ها و محدودیت‌های کرونایی هیچ‌گونه تعارفی نداشته باشیم و از انگ‌ها نیز ترسی نداشته باشیم تا از فاجعه جلوگیری کنیم.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر افزود: در بیماری کرونا با جان انسان‌ها سر کار داریم و در خصوص اعمال محدودیت‌ها تنها راه این است که آدم‌ها را از هم جدا کنیم، هر فضای سربسته که افراد باشند مثل بمب عمل می‌کند، بنابراین باید دستورالعمل‌های بهداشتی را با دقت عمل کنیم، از ترددهای غیرضروری اجتناب کنیم، در جمع‌های هرچند کوچک شرکت نکنیم و محدودیت‌ها را جدیت انجام دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار