ورزش همیشه می تواند راهی برای عبور با کمترین هزینه از سخت ترین راه ها باشد حتی عبور از شرایط کرونایی با ابزاری به اسم ورزش امکان پذیر است.
کد خبر: ۹۵۲۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴ 04 April 2021

فاطمه کاویانی: رویدادهای ورزشی همیشه به عنوان نقطه قوت کشورها در حوزه های ورزشی، اجتماعی و اقتصادی به حساب می آیند در این بین صرف نظر از بحث اقتصادی تاثیر انتقال فرهنگ بومی یک کشور به سایر کشورها بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

کشورها هزینه های بسیار زیادی را متحمل می شوند تا بتوانند میزبانی رویدادهای ورزشی را به دست آورند تا در کنار ارتقا جایگاه ورزشی خود و در ادامه افزایش شور و نشاط در جامعه کمک به اقتصاد هم داشته باشند.

این موضوع در سطحی کوچکتر از کشورها در استان ها رخ می دهد، برگزاری رقابت ها در رشته های ورزشی مختلف که برای سنین گوناگون جذابیت های خاصی را به همراه داشته و دارد.

اما یک سالی می شود که مهمانی ناخوانده و دوست نداشتنی آمده است و جهان را به یکباره تغییر داده است. کرونا که آمد اولین ترکش های خود را بر پیکر رقابت های ورزشی وارد کرد.

این ویروس تا حدی توانست خودنمایی کند که رقابت های انتخابی جام جهانی فوتبال و بازی های المپیک 2020 توکیو با وجود رایزنی های زیاد به تعطیلی کشاند .

روزها گذشت و بحث همزیستی با این ویروس مطرح شد، باشگاه های ورزشی که یکی یکی تعطیل شده بودند کرکره ها را بالا کشیدند و حالا تنها با بکار بردن یک لغت (رعایت پروتکل ها) که به تازگی وارد دایره واژگانیمان شده بود بسیاری از محدودیت ها را کنار گذاشتیم.

از انصاف نباید گذشت که خلاقیت برخی از ورزشکاران باعث شد رقابت های ورزشی آنلاین بازار داغی به خود بگیرد که می توان این موضوع را یکی از فرصت های ایجاد شده در روزهای سیاه کرونا دانست.

چند ماهی از شیوع ویروس چینی گذشت تا بالاخره مجوز برگزاری نخستین مسابقات ورزشی با اجرای برخی از محدودیت ها یعنی بدون حضور تماشاگران و حضور افسران سلامت صادر شد.

در استان اصفهان هم آهسته و با احتیاط برخی از مسابقات ورزشی شروع به فعالیت کردند. ابتدا رشته های انفرادی آغاز شد و پس از آن رشته های گروهی پا به میدان گذاشتند.

به میدان آمدن ورزشکاران و شروع رقابت های مختلف همچون بمبی از انرژی مثبت توانست روحیه امید و زندگی را در میان جوانان زنده کند.

در این بین کرونا فراموش نشد اصلا قرار نبود که فراموش شود تنها قرار بر این شد با سلاحی به عنوان ورزش و ایجاد انگیزه و روحیه در اقشار گوناگون به مقابله با کرونا رفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار