رییس کل دادگستری استان کرمانشاه از رفع مشکل قطع آب منطقه «عثمانوند» و حل مشکلات مسکن مهر ۶۲۰ واحدی «تپه کوله» شهرستان پاوه در راستای اجرای مصوبات سفر استانی رییس قوه‌قضاییه به این استان خبر داد. ب
کد خبر: ۹۵۳۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰ 05 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «پرویز توسلی‌زاده» اظهار داشت: در زمینه پیگیری رفع مشکل قطع آب منطقه عثمانوند (سرفیروز آباد) شهرستان کرمانشاه که یکی از مصوبات سفر استانی ریاست قوه‌قضاییه به این استان بود، پس از طرح موضوع در جریان سفر آیت‌الله رئیسی، مراتب با جدیت در دستور کار قرار گرفت و در کمترین زمان ممکن و با برگزاری جلسات متعدد با دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط و پیگیری‌های مجدانه مجموعه قضایی استان کرمانشاه خوشبختانه نتایج قابل‌توجهی حاصل شد.

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: پس از اینکه معاونت پیشگیری از وقوع جرم و پیگیری حقوق عامه دادسرای مرکز استان کرمانشاه به عنوان متولی امر انتخاب شد، مکاتبات متعددی با دستگاه اجرایی جهت پیگیری رفع مشکل قطع آب منطقه عثمانوند (سرفیروز آباد) به عمل آمد و در نهایت مقرر شد فرماندار کرمانشاه با همراهی نماینده دادستان، جانشین فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب در منطقه حضور یافته و از طریق شناسایی معتمدان و ریش‌سفیدان اقدامات لازم برای حصول سازش میان اهالی روستا‌های درگیر این موضوع انجام شود.

وی تصریح کرد: همچنین مقرر شد تا مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فرایند پیگیری مطالبات اهالی روستای «سرین» در خصوص مجوز حق‌آبه و نتایج آن را به دادگستری استان کرمانشاه اعلام کند که بنا بر اعلام مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه در مکاتبه‌ای اعلام داشت که تاکنون برای روستای سرین از توابع بخش سرفیروز آباد عثمانوند حق آبه‌ای ثبت‌نشده است.

توسلی‌زاده اذعان کرد: در ادامه جلسه‌ای در فرمانداری شهرستان کرمانشاه با موضوع رفع معارض و مشکلات پروژه آب‌رسانی روستای سرین با حضور اشخاص ذی‌ربط و از جمله بزرگان و معتمدان محلی برگزار شد که در نهایت به لحاظ همکاری قابل توجه اهالی روستا برای اجرای کامل طرح آب‌رسانی مقرر شد شرکت آبفا بلافاصله نسبت به تکمیل کار اقدام کند.

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه افزود: در نهایت و در پی حصول سازش میان اهالی منطقه به ویژه روستای سرین که معارض منبع تأمین آب بوده‌اند، مقرر شد تا شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از طریق پیمانکار حداکثر ظرف یک ماه نسبت به رفع نواقص و بهره‌برداری از پروژه اقدام کند.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد تا شرکت مذکور برای تأمین کسری احتمالی آب، اقدامات لازم برای اضافه کردن آب از منابع دیگر را انجام دهد و فرمانداری شهرستان کرمانشاه نسبت به تأمین اعتبار بهره‌برداری از چشمه روستای «شینه» (به‌عنوان منبع دوم تأمین آب) برای سال جاری پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

توسلی‌زاده تاکید کرد: دادگستری استان کرمانشاه پیگیری موضوع تا حصول نتیجه نهایی را در دستور کار قرار می‌دهد.

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات انجام‌شده پیرامون مشکلات مسکن مهر ۶۲۰ واحدی تپه کوله شهرستان پاوه اظهار کرد: در این خصوص، ضمن صدور دستور مقتضی به دادستان شهرستان پاوه جهت پیگیری موضوع و ارائه گزارش مستمر از اقدامات انجام شده، جلسه‌ای با شرکت نمایندگان اعضای تعاونی و دیگر ادارات ذی‌ربط برای استماع اظهارات طرفین در محل دادگستری مرکز استان کرمانشاه برگزار شد و پس از بحث و تبادل نظر پیرامون اختلافات موجود در نهایت مقر شد تا اعضای تعاونی مبالغ لازم برای تکمیل پروژه را تا پایان سال ۹۹ پرداخت کنند.

وی عنوان کرد: همچنین مقرر شد تا به تخلفات هیات مدیره که مورد درخواست اعضای تعاونی بود و دعاوی حقوقی مطروحه توسط دادستانی و دادگستری شهرستان پاوه رسیدگی شود و نتایج آن تا پایان شهریور سال جاری مشخص شود.

توسلی‌زاده اذعان کرد: در خصوص آن بخش از اختلافات یا تخلفات که در صلاحیت مرکز داوری اتاق تعاون است نیز مقرر شد تا پایان شهریورماه سال جاری تعیین تکلیف و منتج به نتیجه شود.

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه در پایان تاکید کرد: پیگیری این موضوع تا زمان حصول نتیجه و احقاق حق اعضای تعاونی با جدیت در دستور کار دادگستری استان کرمانشاه قرار خواهد داشت.

رییس قوه قضاییه دی ماه ۹۹ در سفری ۲ روزه به استان کرمانشاه، رفع مهمترین مشکلات و دغدغه‌های مردم استان را در دستور کار قرار داد. همچنین در جریان این سفر ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار مالی برای دادگستری‌های استان و سازمان‌های تابعه تصویب شد که زمان جذب آن ۲ ساله است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار