سیدعلی نکویی زهرایی فعال سیاسی باسابقه و استاندار اسبق قزوین ، چهار محال و بختیاری و کرمانشاه بامداد دوشنبه در بیمارستان میلاد اصفهان درگذشت.
کد خبر: ۹۵۳۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴ 05 April 2021

نکویی زهرایی از فعالان سیاسی دوران پیش از انقلاب بود که مسوولیت اجرایی در دولت‌های اصلاحات و سازندگی داشت.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اردیبهشت ۱۳۱۹ در محله بیدآباد مسجد سید اصفهان دریک خانواده مذهبی به دنیا آمد.

وی فعالیت‌هایی در مبارزه با رژیم  گذشته و اقدامات سیاسی و فرهنگی داشت و از ابتدای سال ۵۸ از وزارت کشور مأمور و به عنوان اولین فرماندار انقلابی نجف آباد منصوب شد.

حدود سه سال فرمانداری نجف آباد، ۲ سال مشاور استاندار و رییس بنیاد امور مهاجران جنگ تحمیلی و سپس مدتی فرماندار اصفهان و پس از آن نیز مسوولیت استانداری باختران (کرمانشاه) از جمله سوابق اجرایی اوست ؛ نزدیک به ۶ سال در کرمانشاه در دوران جنگ تحمیلی و بعد از آن حضور داشت.

نکویی بعد از استانداری کرمانشاه به عنوان استاندار چهارمحال و بختیاری منصوب شد و پس از سه سال خدمت در این استان درخواست بازنشستگی داد و در اصفهان مسوولیت راه اندازی و مدیریت مؤسسه حفظ و تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (ره) و نگارستان را بر عهده گرفت.

نکویی پس از خرداد ۷۶ و انتخاب ریاست جمهوری وقت مجدد دعوت به کار شد و مسوولیت استانداری قزوین را عهده دار شد و سپس به عنوان مشاور وزیر و مدیرکل دفتر حوزه وزارتی تا پایان شهریور ۸۴ به فعالیت خود ادامه داد و با بیش از ۴۰ سال خدمت در آموزش و پرورش و وزارت کشور بازنشسته شد.

این فعال سیاسی پیشکسوت پس از یک دوره بیماری سرطان امروز درگذشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار