سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، آمار ابتلا و بستری بیماران کرونایی در این استان با سرعت عجیب و بی سابقه ای در حال افزایش است و تعداد بیماران جدید بستری در بیمارستان ها از ۲۶۰ نفر در روز هم گذشت.
کد خبر: ۹۵۳۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳ 05 April 2021

آرش نجیمی افزود: تعداد بیماران بستری کرونایی به حدود یکهزار و ۲۰۰ نفر رسیده و اگر با همین سرعت پیش رود تا پایان فروردین جاری به بیش از یکهزار و ۵۰۰ نفر هم خواهد رسید.

وی با بیان اینکه از حدود یکهزار و ۲۰۰ بیمار بستری ۵۰ درصد آنها در شهرستان اصفهان هستند، تصریح کرد: ظرفیت بیمارستان خورشید با ۱۲۳ بیمار بستری تقریبا کامل شد و در بیمارستان الزهرا (س) ۲۲۰ بیمار بستری هستند.

نجیمی با اشاره به اینکه در زمان حاضر بیمارستان های مرجع کرونا در کلانشهر اصفهان شامل خورشید و الزهرا(س) است، خاطرنشان کرد: بیمارستان الزهرا (س) تا ۷۰۰ تخت ظرفیت دارد و در پاییز سال گذشته که با موج شدید همه گیری کووید ۱۹ مواجه بودیم میزان بستری در این بیمارستان به ۶۰۰ نفر هم رسید.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به اضافه شدن بیمارستان الزهرا(س) به بیمارستان های مرجع کرونا در زمان حاضر نگرانی بابت تخت های مراقبت های ویژه (ICU) نداریم، اضافه کرد: بیشتر بیماران کرونایی با علائم تنفسی در بیمارستان ها بستری می شوند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنین با انتقاد از رعایت نشدن مصوبه های ستاد ملی مقابله با کرونا با توجه به رنگ‌بندی همه گیری کووید ۱۹ تاکید کرد: بر اساس گزارش‌های رسیده در بیشتر اداره های اصفهان کارکنان بصورت کامل حضور دارند درحالیکه در شهرستان های قرمز باید دو سوم کارکنان و در نارنجی یک سوم کارکنان دورکار باشند.

نجیمی افزود: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با توجه به قرمز شدن وضعیت ۱۰ شهرستان خواهان افزایش محدودیت ها و اِعمال آن برای واحدهای صنفی و اداره ها بر مبنای رنگ‌بندی و رعایت کامل مصوبه های ستاد مقابله با کروناست.

وی همچنین با تاکید بر اینکه مردم نباید حضور غیر ضروری در اماکن عمومی داشته باشند، از آنها خواست تا جای ممکن در خانه بمانند و اگر برای کار ضروری ناچار به خروج از خانه هستند شیوه نامه های بهداشتی را به طور کامل رعایت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار