شهردار قم از اجرای فاز دوم پیاده راه ارم در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: تملکات خیابان شهید برقعی نیز به پایان رسیده و به مرحله عملیات عمرانی رسیده است و احداث خیابان بیش از دو ماه به طول نخواهید انجامید
کد خبر: ۹۵۳۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴ 06 April 2021

به گزارش تابناک قم، سید مرتضی سقاییان نژاد در دیدار با آیت‌الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، به اقدامات شهرداری قم در سال 99 پرداخت و اظهار داشت: بودجه سال 99 شهرداری قم بیش از 85 درصد محقق شده و با توجه به شرایط حاکم به کشور شهرداری قم عملکرد خوبی داشته است.

وی سال 99 را پایان برنامه قم 1400 عنوان کرد و افزود: ازنظر برنامه‌ای 82 درصد برنامه پنج سال نخست شهرداری قم محقق شده و با توجه به برنامه‌ریزی‌های معمول عملکرد شهرداری قم مطلوب بوده است.

شهردار قم برنامه شهرداری را برای سال 1400 و 1404 تشریح و بیان کرد: امسال سال نخست برنامه پنج‌ساله دوم شهرداری بوده و با توجه به این‌که در برنامه نخست بیشتر به مباحث سخت‌افزاری و زیربنایی پرداخته‌شده در این برنامه بیشتر به موضوعات نرم‌افزاری پرداخته می‌شود.

وی برنامه‌های نرم‌افزاری را موردبررسی قرار داد و خاطرنشان کرد: در برنامه‌های نرم‌افزاری توجه شهرداری به نوع خدماتی است که باید به مردم ارائه‌شده و به چالش‌های پیش روی شهر در حوزه اجتماعی، شهر هوشمند و شهرداری الکترونیکی و نهایتاً بحث‌های زیست‌محیطی و تکمیل برنامه‌های گذشته پرداخته می‌شود.

سقاییان نژاد حل مشکلات قدیمی در شهر قم را یکی از دغدغه‌های شهرداری در سال جدید دانست و تصریح کرد: متأسفانه بعضی از این مسائل به علت مشکلات حقوقی از حوزه شهرداری خارج است، مانند مشکلات فاز چهار عمار یاسر و پروژه شهید کاظمی که امیدواریم به‌زودی حل شود.

وی ارتقاء حوزه حمل‌ونقل عمومی را یکی دیگر از دغدغه‌های شهرداری قم دانست و اضافه کرد: در حال حاضر 350 دستگاه اتوبوس در اختیار شهرداری قم بوده که همه جدید و بخشی از آن نیز اورهال شده و با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تعداد اتوبوس‌های شهر قم به 500 دستگاه خواهد رسید.

شهردار قم به وضعیت قطار شهری پرداخت و تصریح کرد: تمام تلاش شهرداری برای راه‌اندازی فاز نخست قطار شهری تا چند ماه آینده است ولی متأسفانه تغییراتی که در قرارگاه خاتم الانبیا اتفاق افتاد، وقفه‌ای را در زمان تکمیل پروژه ایجاد کرد.

وی رعایتشان و جایگاه قم را در نوع برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای شهر مؤثر دانست و تأکید کرد: شهر قم ازلحاظ ایمنی امروز در جایگاه خوبی قرار داشته و آتش‌نشانی شهر بسیار قوی بوده و بیش از 372 پارک در قم ایمن شده است.

سقاییان نژاد جایگاه قم را در مسائل زیست‌محیطی بسیار مطلوب خواند و خاطرنشان کرد: خوشبختانه شهر قم به عدد 20.3 مترمربع به ازای هر نفر در سرانه فضای سبز رسیده که قابل‌تأمل بوده و کوشش شهرداری در برنامه دوم رسیدن به 26 مترمربع است.

وی انجام آسفالت معابر را نیز مطرح کرد و گفت: آسفالت معابر در 6 سال گذشته به‌صورت مستمر انجام‌شده و هرسال بیش از 250 هزار تن آسفالت در معابر و جاده‌های مختلف شهری استفاده‌شده است.

شهردار قم ارتقاء سیما و منظر شهر قم را با توجه به دغدغه‌های مقام معظم رهبری یکی از برنامه‌های مهم شهرداری در چشم‌انداز قم 1404 معرفی و تأکید کرد: برنامه‌های لازم در حال تدوین بوده و امیدواریم بتوانیم الزامات لازم را برای ساخت‌وساز ایجاد کرده و الگوسازی مناسب انجام شود.

وی ادامه داد: اجرای ادامه پیاده راه خیابان ارم پس از پایان آرام‌سازی خیابان انقلاب در دستور کار قرارگرفته و باید تا چهارراه شهدا ادامه پیداکرده تا حالت قدسی اطراف حرم تکمیل‌شده و سیما و منظر اطراف حرم به شکل مطلوبی نمایان شود.

سقاییان نژاد از ساماندهی بیش از 32 خیابان خبر داد و ابراز کرد: از مهم‌ترین این خیابان‌ها، خیابان عمار یاسر بوده که در پایان سال 99 فاز پنج آن کلید خورده و از خیابان معلم تا خیابان ممتاز شروع‌شده است.

وی ادامه داد: تملکات خیابان شهید برقعی نیز به پایان رسیده و به مرحله عملیات عمرانی رسیده و احداث خیابان بیش از دو ماه به طول نخواهید انجامید، همچنین تملک فاز سه خیابان روحانی نیز تمام‌شده و احداث آن به‌زودی دنبال خواهد شد.

شهردار قم از احداث 6 تقاطع غیر هم‌سطح در سال 1400 خبر داد و اظهار داشت: در سال 1400 بیش از 35 بوستان احداث‌شده و همچنین احداث 16 پل عابر پیاده و نوسازی ناوگان تاکسیرانی در دستور کار قرارگرفته است.

وی تیم شهرداری را دارای وحدت کلمه و همبستگی دانست و اظهار داشت: تیم شهرداری با نیت خدایی و توکل به خدا برنامه‌های 1400 را دنبال کرده و امیدواریم برنامه‌ها به‌صورت کامل اجرایی شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار