رئیس اتاق اصناف اصفهان با اشاره به اینکه با تغییر رنگ‌بندی اصفهان به قرمز به لحاظ شیوع کرونا به غیر از مشاغل گروه یک، بقیه مشاغل تعطیل هستند، گفت: در این وضعیت، بازار بزرگ اصفهان و همچنین پاساژها نیز تعطیل هستند.
کد خبر: ۹۵۳۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶ 06 April 2021

رسول جهانگیری با اشاره به وضعیت قرمز اصفهان به لحاظ شیوع کرونا، اظهار کرد: در شرایط قرمز مشاغل گروه ۲، ۳ و ۴ تعطیل می شوند و به صورت هفتگی وضعیت رنگ‌بندی شهرها و فعالیت اصناف بررسی و براساس آن تصمیم گیری می شود.

وی افزود: هر زمان که وضعیت رنگ بندی شهرها از وضعیت قرمز و نارنجی خارج شد، فعالیت گروه های مختلف شغلی از سر گرفته می شود.

رئیس اتاق اصناف اصفهان تاکید کرد: در حال حاضر با توجه به وضعیت قرمز اصفهان علاوه بر این دسته بندی ها، تمام پاساژهای شهر نیز تعطیل می شوند، همچنین بازار بزرگ اصفهان (نقش جهان) نیز تعطیل خواهد شد.

وی همچنین تاکید کرد: در این شرایط تمام رستوران ها و غذاخوری ها تعطیل و سرویس داخل نخواهند داشت و به صورت بیرون بر فعالیت می کنند، همچنین آرایشگاه ها نیز در براساس این رنگ‌بندی در وضعیت قرمز تعطیل هستند.

جهانگیری درباره اینکه مغازه هایی که در این ایام به صورت زیرپوستی فعالیت می کنند، گفت: طی یک سال گذشته کشور گرفتار کرونا است و خوشبختانه فرهنگسازی رعایت پروتکل ها تاحدودی شکل گرفته است، از سوی دیگر تعدادی نیز از این تصمیمات سرپیچی می کنند که ابتدا با تذکر، ابلاغ و در نهایت با پلمب واحدهای صنفی خود روبرو می شوند و چنانچه فعالیت اصناف از سر گرفته شود، مغازه هایی که به دلیل تخلف فعالیت در وضعیت قرمز، پلمب شده بودند، تا مدتی همچنان پلمب خواهند ماند.

وی درباره مقاومت برخی اصناف، توضیح داد: در شرایط پیک کرونا، با اجرای سیستم دورکاری، کارمندان دولت به راحتی این تصمیم را می پذیرند، چراکه حقوق آنها قطع نمی شود، اما یک واحد صنفی در حالیکه ملزم به پرداخت اجاره بها، چک، مالیات و ... است، برای امرار معاش باید روزانه فروش داشته باشند تا هزینه های خود را تامین کند.

رئیس اتاق اصناف اصفهان گفت: با تشدید شیوع کرونا و تغییر رنگ بندی ها به قرمز و نارنجی، ستاد ملی مقابله با کرونا در نخستین راهکار، اقدام به تعطیلی مغازه ها می کند، در حالیکه قدرت انتقال کرونا در اصناف بسیار کمتر از دیگر مراکز تجمعی همچون بانک ها، حمل و نقل عمومی، مترو، اتوبوس و ... است.

وی تاکید کرد: متاسفانه امروز اصناف ویترین اعلام خبر وضعیت بحرانی کرونا به مردم شده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار