دو ماه فرصت برای ثبت املاک در سامانه ثبت املاک و اسکان تعیین شده است.
کد خبر: ۹۵۳۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰ 07 April 2021

معاون مسکن وساختمان اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان گفت: واحد‌های مسکونی واقع در شهر‌های با جمعیت بیش از ۱۰۰ هزار نفر که به استناد سامانه ملی املاک و اسکان کشور (موضوع تبصره ۷ ماده ۱۶۹ مکرر این قانون) به‌عنوان «واحد خالی» شناسایی می‌شوند، از سال دوم به بعد مشمول مالیات معادل مالیات بر اجاره هستند.
زاغیان افزود: مالکانی که دارای دو ملک در قالب یک ملک اصلی در شهر‌های ساکن و ملک دیگر در قالب اسکان فرعی در شهر‌های مجاور و شهرستان‌های محل تولد هستند مشمول مالیات نمی‌شوند.
وی گفت: بقیه املاک هم در صورت خالی بودن از سکنه و به مستاجر تعلق نگرفته باشد مشمول مالیات است.
وی گفت: با شناسایی املاک خالی از سکنه که تعداد این واحد‌های مسکونی قابل ملاحظه و انباشته شده است به چرخه به چرخه اسکان برگردانده می‌شود.
معاون مسکن وساختمان اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان، ثبت املاک تحت تملک سرپرستان خانوار را در سامانه املاک و اسکان به نشانی amlak.mrud.ir الزامی دانست و گفت: با اجرای «ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم» مصوب ۵ آذر سال گذشته مجلس شورای اسلامی، ضرورت دارد تمامی مالکان و سرپرستان خانوار، املاک تحت تملک و محل اقامت خانوار خود را از ۱۹ فروردین به مدت دو ماه با مراجعه به سامانه ملی املاک و اسکان کشور ثبت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار