نشست مشترک صاحبان روزنامه ها و نشریات خوزستان با مسئولین چاپخانه ها ی استان ،اداره کل ارشاد استان و خانه مطبوعات خوزستان در جهت پیگیری و حل مسائل صنفی و مالی و تعامل هرچه بیشتر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۴۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱ 08 April 2021

نشست مشترک صاحبان روزنامه ها و نشریات خوزستان با مسئولین چاپخانه ها ی استان ،اداره کل ارشاد استان و خانه مطبوعات خوزستان در جهت پیگیری و حل مسائل صنفی و مالی و تعامل هرچه بیشتر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد.


تعامل باید دو طرفه باشد

به گزارش روابط عمومی خانه مطبوعات خوزستان؛ جمشیدی،معاونت فرهنگی رسانه ای ارشاد استان با اشاره به امتیاز و جایگاه وجود دو چاپخانه معتبر و مطرح در استان و ارتباط خوب با روزنامه ها و نشریات استان عنوان کرد: تعامل سازنده بین اصحاب فرهنگ و رسانه با مسئولین حوزه چاپ با وجود کم و کاستی های موجود باعث رشد و بقا مطبوعات به ویژه مطبوعات کاغذی و روزنامه ها می شود.
جمشیدی افزود: با توجه به افزایش هزینه ها در بحث مواد اولیه، تعمیرات و نگهداری ماشین آلات چاپ، نیازمند همراهی اصحاب رسانه و مطبوعات با چاپخانه ها است و متقابلا فشار روی نشریات هم باید مد نظر چاپخانه داران استان که خود از اهالی رسانه هستند مد نظر قرار گیرد

و در صورت نیاز به افزایش تعرفه ها همکاری دو طرفه را می طلبد.


به عنوان صنف با هر گونه افزایش قیمت چاپ به شدت مخالفیم

افشار پرویزی بابادی، مدیر خانه مطبوعات خوزستان با تقدیر از همکاری ارشاد خوزستان و چاپخانه ها با مطبوعات، خواستار همدلی هرچه بیشتر این بخش ها با جراید خوزستان شد و گفت: در شرایطی که وضعیت معیشت رسانه های خوزستان نیازمند توجه بیشتر است و سازمان ها مطالبات آن ها را به ندرت و در مدت طولانی پرداخت می کنند، خواستاریم تا در مسائل و موضوعات مالی و حقوقی دفاتر چاپ استان همراه با مطبوعات باشند .
مدیر خانه مطبوعات خوزستان با اشاره به تعرفه آگهی ها که سالهاست زیاد رشد نداشته است گفت:با توجه به مشکلات حاد رسانه با هرگونه افزایش قیمت چاپ نشریات به شدت مخالفیم


پرویزی بابادی ادامه داد: از ارشاد خوزستان خواستاریم تا به موضوع قطعی یارانه برخی رسانه ها توجه و پیگیری کنند.
وی افزود: با هر گونه افزایش تعرفه توسط چاپخانه ها مخالف هستیم هرچند متوجه افزایش هزینه های مربوط به کاغذ و .... هستیم ولی انتظار داریم مسئولین حوزه چاپ با نشریات به تفاهم کامل برسند و هر گونه افزایش قیمت بدون جلسه با نشریه هدف را به صلاح نمیدانیم .


از اداره کل ارشاد و خانه مطبوعات میخواهیم به بحث مطالبات رسانه ها ورود کند

در این نشست برخی از صاحبان روزنامه ها و نشریات خوزستان به بیان مسائل و دغدغه های خود پرداختند، صادق سلامت دوم،مدیر مسئول روزنامه جهان اخبار با تشکر و قدردانی از همکاری مراکز چاپ و نشر استان اظهار کرد: مسائل موجود در جامعه به دلیل افزایش هزینه های زندگی گریبانگیر همه مردم اعم از قشر فرهنگ و رسانه شده و ما متوجه افزایش دستمزدها، گرانی قطعات دستگاه های چاپ و کمبودها هستیم، آنچه که امروز مسئله مهمی هست موضوع عدم تسویه حساب و دیرکرد پرداخت مطالبات جراید استان توسط سازمان های مربوطه هست که از اداره ارشاد استان و خانه مطبوعات می خواهیم تا به این موضوع ورود کنند.
سلامت دوم اضافه کرد: نفس نشریات و روزنامه ها، هفته نامه ها و مجلات استان به شماره افتاده و به دلیل کمبودهایی در بخش های مختلف از جمله نقدینگی پایین بسیاری از دفاتر روزنامه ها ی استان با کاهش تعداد نیروها و همچنین تعداد تیراژ و یا حتی تعطیلی مواجه شده اند.


قیمت های جدید اعلامی است نه اعمالی /با متعاملین خود حتما گفتگو خواهیم کرد و ان شاالله به توافق خواهیم رسید

امید حلالی، مدیر چاپخانه نشر فرهنگ و مدیر مسیول روزنامه آوای دز با اشاره به اینکه نشریات، روزنامه ها و به طور کل رسانه هاباید مطالبه گر باشند عنوان داشت: پیشنهاد می کنیم یک نماینده از طرف اصحاب فرهنگ و رسانه با نماینده ادارات و ارگان ها جلسه برگزار کرده و مطالبات روزنامه ها و نشریات خوزستان را مطرح کنند تا هرچه سریعتر حق و حقوق ها و بدهی ها پرداخت شوند.
حلالی افزود: چاپخانه ها با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند موضوعات حقوق کارمندان و کارگران، مسائل مربوط به دستگاه ها و قطعات آن ها که در صورت خرابی هزینه های گزافی را متحمل می کنند و... به همین دلیل و باتوجه به افزایش حقوق ها در سال ۱۴۰۰ برنامه داریم تا مطابق عرف جامعه بخشی از تعرفه ها را با درصد مشخصی افزایش دهیم اما افزایش قیمتی که شده اعلامی است نه اعمالی حتما با نشریاتی که تعامل داشته جلسه خواهیم و ان شاالله به توافق خواهیم رسید.

حلالی افزود :بنده خود از جامعه رسانه بوده و سالها درد آشنای مطبوعات هستم و کاملا بر مشکلات واقف بوده اما مانیز در صنعت چاپ مشکلات بسیار حاد خود را داریم.

حلالی همچنین بر حمایت از نشریات تولیدی، محتوایی و موضوعی تاکید کرد و گفت: ما تلاش می کنیم با اصحاب فرهنگ و رسانه تعامل سازنده داشته باشیم تا هیچ‌یک دچار مسائل مالی و تنش نشوند.

تاکنون در سال جدید هیچ افزایش قیمتی نداشته ایم و چنانچه قرار باشد حتما با نشریات طرف قرار گفتگو خواهیم کرد

حسین نژادیان مدیر مسئول روزنامه نور خوزستان با اشاره به اینکه تلاش کردیم تا از هر طریقی هزینه های اضافی را برای نشریات و روزنامه ها کاهش دهیم گفت: در زمینه تامین کاغذ مورد نیاز سعی کردیم تا با همراهی مدیران مسئول هفته نامه ها، روزنامه ها و ... این میزان را کاهش دهیم و دغدغه کمتری داشته باشیم.
او افزود: متاسفانه موضوعات مالی باعث شد به ناچار برخی از دستگاه های چاپ خود را به فروش برسانیم تا بتوانیم بخشی از هزینه ها را تامین کنیم ولی در هر صورت هرگونه افزایش یا تغییر در تعرفه چاپ روزنامه ها را با هماهنگی های قبل و برگزاری جلسه با مدیران مسئول روزنامه ها و مطبوعات انجام خواهیم داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار