معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: متاسفانه از چند روز گذشته موارد مرگ و میر بیماران کووید۱۹ در فارس دو رقمی شده و در ۲۴ ساعت گذشته نیز ۱۱ هم استانی دیگر به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۹۵۴۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰ 08 April 2021

به گزارش تابناک فارس: اورنگ ایلامی گفت: با توجه به شروع موج چهارم بیماری کووید۱۹ در کشور و استان، در طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۵۹ بیمار جدید در بیمارستان های استان فارس بستری شدند که با افزوده شدن این بیماران، تعداد موارد بستری در بیمارستان های استان در حال حاضر به هزار و ۶۵۴ بیمار رسیده است و از این تعداد، ۲۱۷ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ، ICU مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

او بیان کرد: در همین راستا بیمارستان های خیریه پیوند و کوثر، بیمارستان های مسلمین و شهید بهشتی وابسته به نهادها و سازمان ها و همچنین بیمارستان های خصوصی بعثت، مرکزی، دنا و اردیبهشت، مانند موج های پیشین کروناویروس با اختصاص قسمتی از ظرفیت خود برای خدمت رسانی به مردم استان و بیماران کووید۱۹ آمادگی دارند و بیماران می توانند برای دریافت خدمات درمانی مرتبط با کروناویروس به این بیمارستان ها مراجعه کنند.

معاون درمان دانشگاه همچنین از راه اندازی بیمارستان پشتیبان با ظرفیت ۶۰ تخت در مجموعه ورزشی شهید آیت الله دستغیب(ره) برای ارایه خدمت به بیماران مبتلا به کروناویروس خبر داد.

ایلامی در ادامه گفت: بیمارستان های قطب استان مانند بیمارستان های مرودشت، آباده، کازرون، داراب، نی ریز، فیروزآباد، لامرد، نورآباد ممسنی، استهبان، اقلید و سپیدان نیز به عنوان مراکز مرجع بیماران کووید۱۹، در خدمت مردم استان هستند.

او اضافه کرد: بر اساس آمارها و مطالعات انجام شده، بین ۵۰ تا ۹۰ درصد موارد شناسایی شده مبتلا به کووید۱۹ مربوط به نوع جهش یافته موسوم به کرونا انگلیسی است که سرایت پذیری و کُشندگی بیشتری دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار