صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها در جدیدترین پروژه خود ضد تمدن‌های غیر یهودی و به طور خاص اسلام، شهر «اور» عراق را هدف قرار داده‌اند.
کد خبر: ۹۵۴۱۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱ 09 April 2021

صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها در جدیدترین پروژه خود ضد تمدن‌های غیر یهودی و به طور خاص اسلام، شهر «اور» عراق را هدف قرار داده‌اند.

به گزارش تابناک تبریز، اخیرا کارشناسان ابراز نگرانی می‌کنند که ممکن است برخی از کینه یهودیان صهیونیست علیه اسلام غافل شوند و این سهل انگاری موجب گردد تا پروژه های آمریکایی- اسرائیلی مانند جنگ با تمدنهای غیر یهودی و پایان دادن به تاریخ اسلام را فراموش کنند. 

 

 پروژه هایی که متفکران برجسته صهیونیست با هویت آمریکایی برای منطقه عربی و اسلامی در نظر گرفته اند همگی عناصر حیاتی ادیان بزرگ و پیروان آنها در سراسر جهان را هدف قرار داده‌اند؛ همانند قدس اشغالی که سالهاست در سیطره صهیونیست‌ها قرار گرفته و اسرائیل تلاش می‌کند تا مالکیت خود را بر آن در مقابل همه جهانیان به رسمیت بشناساند.

 

 پس از اینکه محافظه کاران در دولت آمریکا در پی افزایش توانایی های محور مقاومت و فروپاشی پروژه‌هایی که هدف آنها تحقق رویای «اسرائیل بزرگ» در منطقه بود، متوجه شدند نابودی موجودیت رژیم صهیونیستی نزدیک است طراحی پروژه‌های مبارزه با ادیان و تمدن‌ها در خاورمیانه و منطقه عربی اسلامی شدت گرفت.

 

  پروژه شوم و ضد فلسطینی معامله قرن، بخشی از پروژه «دیپلماسی معنوی» که همان برنامه فکری و ایدئولوژیک برای تحریف ادیان است را نیز شامل می شود. این امر فرصت را در اختیار آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها قرار داده تا از رهگذر این پروژه و قطار عادی سازی روابط رژیم های عربی با تل آویو طرح مبارزه با ادیان غیر یهود و یهودی سازی نمادهای ادیان مختلف را در سطح بزرگتری دنبال کنند.

 

بزرگترین هدف دیپلماسی معنوی آمریکایی- صهیونیستی منحرف کردن توجهات از اشغال فلسطین و مشروعیت بخشیدن به غصب بیت المقدس است. اما به نظر می رسد که آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها به این باور رسیده‌اند که این پروژه موفق نخواهد شد و صهیونیست‌ها نمی‌توانند با مقاومت ملت‌های آزاده و فلسطینیان در این زمینه مقابله کنند. بنابراین به فکر یافتن گزینه‌ای به جای بیت المقدس که کانون توجه ادیان الهی باشد افتادند و به چند دلیل شهر «اور» عراق را انتخاب کردند.

 

اور در استان ذی قار در جنوب عراق و در ۱۷ کیلومتری ناصریه، مرکز استان، واقع شده است. این شهر یکی از چهار شهر باستانی سومری است که در کنار ایریدو، گیرسو و لاگاش در این منطقه قرار دارد.

 

اور پایتخت سومریان بود و مکانی که آنها سیستم آبیاری را توسعه دادند، روش‌هایی پیشرفته در کشاورزی به کار بردند و تجارت گسترده‌ای با شهرهای اطراف بین‌النهرین و فراتر از آن برقرار کردند.

 

خانه ابراهیم؟! 

 

میدل ایست آی در مقاله‌ای از اور نوشت: زیگورات در اور معبدی برای الهه ماه «نانار» است و به هزاره دوم قبل از میلاد مسیح مربوط می‌شود... پاپ فرانسیس یک مراسم بین ادیانی در زیگورات اور، که بازمانده از دوران سومری است برگزار می‌کند؛ گمان می‌رود این شهر، زادگاه ابراهیم نبی است.

 

همچنین در کتاب مقدس گفته شده است که شهری به نام اور زادگاه ابراهیم جد بزرگ ادیان یهودی، مسیحی و مسلمان است که گمان می‌رود در هزاره دوم قبل از میلاد می‌زیسته ولی سر لئونارد وولی باستان شناس انگلیسی در حین حفاری‌های خود مهری استوانه‌ای در مجاورت زیگورات پیدا کرد که نام «ابراهیم» را بر خود داشت. این باعث شد وی باور کند که این مجموعه خانه ابراهیم (ع) است.

 

عامر عبدالرزاق، مدیر موزه تمدن ناصریه، گفت: «از آن‌جایی که اور زادگاه ابراهیم است، مکانی مهم برای همه مردم جهان و همه مذاهب است.»

 

اما چند دلیل عمده موجب توجه صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها به این شهر شده است:

 

- اور محل تولد جد همه پیامبران یعنی «ابراهیم خلیل الله» سلام الله علیه است و همین موضوع زمینه ساز همبستگی میان پیروان ادیان توحیدی می شود.

 

- صهیونیست‌ها تلاش می کنند تا سایر مسلمانان را از زیارت مسجد الاقصی به سمت دیدار از شهر اور منحرف کنند تا به شکل تدریجی اشغالگری اسرائیل در بیت المقدس فراموش شده و این رژیم بتواند به راحتی بر این شهر مسلط شود.

 

- برخی تحلیلگران مذهبی معتقدند با توجه به نقش دینی عراق در آینده و اینکه ماموریت «امام عصر» (عجل الله) برای آزادسازی قدس اشغالی با ارتش واحد خود از این کشور آغاز خواهد شد، آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها به منظور انجام یک اقدام پیشگیرانه جهت مسدود کردن راه ورود ایشان به بیت المقدس شهر اور را انتخاب کرده‌اند.

 

- همچنین انتخاب شهر اور می‌تواند بخشی از پروژه جدا کردن مسلمانان از کعبه مقدس باشد؛ به این صورت که شاید محور غربی -صهیونیستی متوجه شده که نتیجه جنگ آل سعود علیه یمن به حکومت عربستان پایان خواهد داد و در نهایت محور مقاومت بر مکان های مقدس این کشور مسلط می شود.الف

 

- یکی از عمده‌ترین دلایل تمرکز اسرائیل و آمریکا بر عراق موقعیت استراتژیک این کشور است که به عنوان پل ارتباطی میان اعضای محور مقاومت محسوب می شود. 

 

- تبدیل شدن شهر اور به عنوان یک عبادت گاه جهانی عراق را مجبور به بین المللی کردن این منطقه مذهبی و یک جاذبه گردشگری جهانی می‌کند که باید از امنیت و ثبات برخوردار باشد. بین المللی شدن شهر اور و تبدیل شدن ناصریه به یک استان جهانی بر جهانگردی مذهبی اسلامی تاثیر می گذارد و این عاملی برای تهاجم فرهنگی و تغییر هویت اسلامی مردم عراق خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :