مردم و بخش خصوصی انتظار دارند تلاش و همت مسئولان استان به نتایج مورد نظر در فرآیند توسعه اقتصادی استان و انجام سرمایه گذاری‌ها بینجامد، چه آن که صرف بیان سخنان اُمیدوارکننده‌ها کفایت نمی‌کند و پیگیری‌های مسئولان نیز طبعاً باید منتج به گشایش‌های اقتصادی شود.
کد خبر: ۹۵۴۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۳:۵۶ 10 April 2021

به گزارش تابناک قم، مهرداد غضنفری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم اخیراً به نکات بسیار مهمی در راستای ضرورت‌ها و بایسته‌های تحول اقتصادی و به ویژه سرمایه گذاری در استان اشاره کرده و به طور مشخص تأکید کرده است: "فرصت‌های سرمایه گذاری باید به نحو احسن در قم ایجاد شود و مدیران از اختیارات خود در راستای منافع عمومی و توسعه اقتصادی استان بهره‌ی لازم را ببرند. "

وی همچنین رتبه نخست استان در بحث امنیت سرمایه گذاری را مورد توجه قرار داده و افزوده است:" فضای کار و اشتغال استان، فعالیت عملیاتی است و در این فضا از شخص استاندار تا مدیران، همیشه فعال هستند و طی بازدید‌های میدانی در جریان مسائل و مشکلات این حوزه قرار می‌گیرند. "

تلاش و همت مسئولان استان و پیگیری‌های مستمر آن‌ها البته بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است، با این حال مردم و بخش خصوصی انتظار دارند این تلاش‌ها به نتایج مورد نظر در فرآیند توسعه اقتصادی استان و انجام سرمایه گذاری‌ها بینجامد، چه آن که صرف بیان سخنان اُمیدوارکننده‌ها کفایت نمی‌کند و پیگیری‌های مسئولان نیز طبعاً باید منتج به گشایش‌های اقتصادی شود.

سال گذشته بود که بهرام سرمست، استاندار قم طی سخنانی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان، با تأکید بر لزوم شناسایی پهنه‌های سرمایه‌گذاری در استان گفت:" شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری یکی از اهداف مهم استان است که در این رابطه ۸۰ فرصت سرمایه‌گذاری شناسایی شده و باید این فرصت‌ها توسعه‌یافته و شناسایی مجدد صورت بگیرد. "

وی همچنین در آن جلسه به تصریح بیان داشت:" ما به دنبال شوی تبلیغاتی نبوده و نیستیم و هدفمان از مجوز‌های بی‌نام این است که سرمایه‌گذار ببیند که استان چه فرصت‌هایی را برایش آماده کرده‌ایم تا آن‌هایی که انگیزه سرمایه‌گذاری دارند بر اساس اهلیت سنجی اقدام کنند".

آن چه حائز اهمیت است این که سرمایه گذاری برای قم و در جهت رشد و توسعه و آبادانی آن، امری ضروری است و این ضرورت را نخست مدیران و مسئولان استان باید درک کنند که خوشبختانه این درک و اشراف وجود دارد، منتهای مراتب مهم‌تر آن است که ساز و کار‌هایی طراحی و اجرایی شود که در نهایت به آن اهداف مورد نظر دست یابیم.

از یاد نبریم که به هر حال سرمایه گذاری نقش مهم و کلیدی در تعیین ظرفیت بالقوه رشد اقتصادی و مسیر میان مدت و بلندمدت تولید هر کشوری دارد و این مساله به ویژه در سال "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها" اهمیت بیش از پیشی پیدا می‌کند.

اجمالاً آن چه از مسئولان انتظار می‌رود این است که بیش از هر چیز دیگری به دنبال تسهیل شرایط سرمایه گذاری در قم و رفع موانع سر راه آن باشند؛ امید آن که با تسهیل گری در این زمینه و رونق تولید به واسطه تقویت بُعد سرمایه گذاری، شاهد کاهش آمار بیکاری در استان قم باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار