مدیر جهاد کشاورزی سرپل‌ذهاب گفت: برداشت نخود فرنگی از سطح۱۱۸/۵ هکتار از مزارع این شهرستان آغاز شد.
کد خبر: ۹۵۴۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵ 10 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،اردشیر نورمحمدی  افزود: پیش بینی می‌شود امسال از سطح زیرکشت این محصول با عملکرد ۱۰ تن در هر هکتار در مجموع بیش از یک هزار و ۲۰۰ تن نخود فرنگی برداشت و روانه بازار مصرف شود.

وی با بیان اینکه کار برداشت نوبرانه صیفی جات از نیمه دوم فروردین در سرپل ذهاب آغاز شد، اظهار داشت: کشت نخود فرنگی در راستای اصلاح الگوی کشت و ارتقای اقتصاد خانوارهای کشاورزان سرپل ذهابی انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی سرپل ذهاب تاکید کرد: قیمت نوبرانه هرکیلوگرم نخود فرنگی در بازار اکنون ۱۲ هزار تومان است.

او یادآور شد: از مجموع حدود ۵۵ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی در سرپل ذهاب، ۵۲ هزار و ۷۰۰ هکتار مزارع کشاورزی است که سالیانه ۱۵۰ تا ۱۷۰ هزار تن محصولات زراعی و از ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار باغ نیز سالیانه حدود ۱۴ هزار تن انوع محصولات برداشت می‌شود.

وجود مقادیر زیادی ویتامین c و آهن در نخود فرنگی باعث شده که این ماده غذایی به تقویت ایمنی بدن کمک کند و ویتامین موجود در این ماده غذایی از تخریب و از بین بردن سلول های تولید کننده انرژی محافظت می کند و در پیشگیری از بروز سرطان موثر است.

همچنین این گیاه حاوی ماده ای موسوم به لوتئین است که به کاهش خطر ابتلا به بیماری های چشمی مانند دژنراسیون ماکولار و آب مروارید کمک می ‌کند.

سرپل ذهاب در غرب استان کرمانشاه با بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت قرار دارد.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار