مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان گفت: ۱۳ طرح بهسازی و اصلاح معابر روستایی با اعتبار ۲۸ میلیارد و ۹۰۴ میلیون ریال به مناسبت آغاز دهه حساب ۱۰۰ امام (ره) و سالگرد تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان سمنان بهره‌برداری می‌شود.
کد خبر: ۹۵۴۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳ 10 April 2021

۱۳ طرح بهسازی معابر روستایی در استان سمنان بهره‌برداری می‌شود

 

به گزارش تابناک سمنان علیرضا فلاحی روز شنبه از فعالیت های عمران روستایی به عنوان مهم‌ترین و اصلی‌ترین اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نام برد و به رسانه ها ابراز داشت: از ۵۳۷ روستای استان سمنان، در ۲۹۷ روستای بالای ۲۰ خانوار طرح هادی تهیه شد و در ۲۴۷ روستا نیز این طرح با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۱۲۹ میلیارد ریال جهت اجرای بیش از ۹۸۳ کیلومتر بهسازی و اصلاح معابر اجرا شد.

وی افزود: بهسازی و اصلاح معابر در ۶۹ روستای استان نیز با اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سال ۱۳۹۹ در دست اجرا است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان گفت: همچنین ۱۸ هزار تُن قیر رایگان معادل ۳۱۵ میلیارد ریال برای اجرای بیش از یک میلیون و ۴۴۰هزار مترمربع آسفالت تنها درمدت پنج سال دریافت و جذب شده است.

فلاحی ادامه داد: طرح بهسازی بافت با ارزش روستایی با شناسایی ارزش‌های تاریخی و معماری بافت کالبدی روستا اقدام به حفظ، احیا و توسعه این ارزش ها می‌کند و این طرح در روستای «قلعه‌بالا» و «قلعه‌نو خرقان» در شهرستان شاهرود با اعتبار ۲۱ هزارو ۵۰۰ میلیون ریال به صورت کامل اجرا شد.

وی تصریح کرد: طرح بهسازی روستاهای هدف گردشگری نیز به منظور ساماندهی نظام فعالیت، اسکان و پیش‌بینی امکانات و خدمات مورد نیاز برای توسعه گردشگری است که در روستای «ملاده» شهرستان مهدیشهر تهیه طرح انجام و با ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است و در روستای «رضاآباد» شهرستان شاهرود این طرح با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی و در روستای «جوین» شهرستان سرخه این طرح با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی و اعتبار ۶ هزار و ۴۰۰ میلیون ریال در حال تهیه می باشد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان بیان کرد: از جمله اهداف خدمات فنی صدور پروانه ساختمان های روستایی جلوگیری از ساخت وسازهای غیراصولی، افزایش کیفیت ساخت سازها، هدایت توسعه کالبدی روستا، مسکن مقاوم درمقابل سوانح، حفظ کاربریهای اراضی درطرح هادی، هدایت وجلوگیری ازساخت وسازهای بی رویه است و تا کنون تعداد ۳۲ هزار و ۲۷۹ فقره خدمات فنی صدور پروانه و تعداد ۲۰ هزار و ۳۲ فقره سایر خدمات فنی از جمله استعلام حریم‌ها، واگذاری انشعابات و تسهیلات توسط این بنیاد ارائه شد.

به گزارش ایرنا، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان اولین نهاد عمرانی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در ۲۱ فروردین ماه ۱۳۵۸ با افتتاح حساب ۱۰۰ تاسیس شد و  در حوزه های عمران روستایی ، بازسازی و مسکن روستایی ، مسکن شهری ، امور اجرایی و ماشین آلات عمرانی ، دفتر مشارکتهای مردمی حساب۱۰۰ امام(ره) و انجمن خیرین مسکن ساز فعالیت دارد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار