مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه گفت: براساس سند اشتغال، در سال ۱۴۰۰ کاهش ۲ و نیم درصد نرخ بیکاری برای این استان پیش بینی شده است.
کد خبر: ۹۵۴۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴ 11 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، حسن عزیزی با اشاره به شعار سال، تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها، افزود: در راستای حمایت و پشتیبانی از تولید و اشتغال استان با پیگیری‌ استاندار و موافقت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعتبار مناسبی برای کرمانشاه اختصاص یافت.

وی اظهار داشت: در اولین جلسه شورای عالی اشتغال به ریاست رییس جمهور، مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان، علاوه بر ۶۰۰ میلیارد تومان جذب شده قبلی برای حمایت از اشتغال‌های موجود و ایجاد اشتغال جدید در راستای تکمیل، توسعه و راه اندازی بنگاه های اقتصادی به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه اختصاص یافت.

عزیزی به وضعیت ایجاد اشتغال براساس داده های آماری و نرخ بیکاری استان در سال ۹۹ اشاره کرد و یادآور شد: سند تفصیلی ایجاد اشتغال برای سال ۱۴۰۰ ذیل سند اشتغال سه ساله استان تا نیمه دوم اردیبهشت سال جاری تهیه و ابلاغ خواهد شد.

او اضافه کرد: مطابق برنامه ریزی‌های انجام شده در سند اشتغال برای سال ۱۴۰۰ کاهش ۲ و نیم درصدی نرخ بیکاری پیش بینی شده که مورد تأکید و تایید استاندار و مسوولان اقتصادی استان است.

عزیزی گفت: در راستای حمایت از هشت هزار و ۶۰۲ نفر که با شیوع ویروس کرونا شغل خود را از دست داده‌ و حداقل یک ماه پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی داشته‌اند بیمه بیکاری پرداخت شده است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت بیش از هزار واحد تولیدی و صنعتی دارد و بیش از ۳۰هزار نفر نیز دراین واحدها مشغول به کار هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار