مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه با بیان اینکه انتخابات شرکت‌های استانی سهام عدالت کرمانشاه در اردیبهشت یا خرداد امسال برگزار می‌شود، گفت: مهلت ثبت‌نام در انتخابات شرکت‌های سهام عدالت تا ۲۸ فروردین است.
کد خبر: ۹۵۴۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱ 11 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایرنا،«امیرحمزه حیدریان» افزود: هنوز زمان دقیق برگزاری انتخابات شرکت‌های استانی سهام عدالت مشخص نشده‌ اما بنا بر اعلام سازمان بورس، انتخابات همه شرکت‌های استانی در ماه‌های اردیبهشت و خرداد برگزار خواهد شد.

او اظهار کرد: تمام علاقه‌مندان به عضویت در هیات ‌مدیره این شرکت‌ها می‌توانند تا روز ۲۸ فروردین در سایت سجام نامزدی خود را اعلام کنند.

به گفته حیدریان هر فردی می‌تواند با داشتن مدرک تحصیلی لیسانس و یک سابقه کار در حوزه مالی، بورس یا مدیریت برای عضویت در انتخابات هیات‌ مدیره شرکت‌های استانی سهام عدالت نامزد شود.

او گفت: پس‌ از پایان ثبت‌نام، صلاحیت عمومی و تخصصی کاندیداها توسط سازمان بورس بررسی می‌شود و پس‌ از تأیید افراد صلاحیت‌دار، انتخابات برگزار خواهد شد.

با برگزاری این انتخاب، سهام عدالت حدود ۷۰۰ هزار کرمانشاهی توسط هیات‌ مدیره این شرکت‌ها رسیدگی و مدیریت می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه اظهار کرد: حدود ۷۰۰ هزار نفر از شهروندان استان کرمانشاه که روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام عدالت خود انتخاب کرده‌اند، می‌توانند در این انتخابات الکترونیکی مشارکت و به نامزدهای موردنظر خود رای دهند.

او اضافه کرد: در نهایت هیات ‌مدیره پنج ‌نفره شرکت‌های استانی سهام عدالت کرمانشاه برای مدت ۲ سال انتخاب می‌شوند که این هیات همه امور مربوط به خرید، فروش و مدیریت سهام عدالت رأی‌دهندگان را برعهده خواهند داشت.

آنچنان که حیدریان اعلام کرد، همه موضوعات مربوط به سهام عدالت و انتخابات هیأت مدیره شرکت های استانی در سامانه سجام به آدرس www.sejam.ir انجام می شود.

هم اکنون مدیریت سهام عدالت کسانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده اند، توسط هیات مدیره موقت صورت می گیرد.

یک میلیون و ۴۴۱ هزار نفر از مردم کرمانشاه سهامدار سهام عدالت هستند که معادل ۷۵ درصد جمعیت این استان است.

۵۳ درصد دارندگان سهام عدالت در استان کرمانشاه روش مستقیم و ۴۷ درصد روش غیرمستقیم را انتخاب کرده اند در حالی که متوسط کشوری این آمارها برای مستقیم ۴۱ درصد و برای غیرمستقیم ۵۹ درصد است.

کسانی نیز که هیچ روشی را انتخاب نکرده اند، روش غیرمستقیم برای آنها لحاظ شده است.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار