معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه از ۱۹ فروردین ماه همه سرپرستان خانوار شهری و روستایی موظف به ثبت محل سکونت خود با درج شخصی یا استیجاری بودن آن در سامانه «کد یکتا» هستند، افزود: ثبت نکردن یا ثبت مشخصات اشتباه ملک در سامانه جامع املاک و اسکان، جرایم سنگینی به دنبال دارد.
کد خبر: ۹۵۵۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۴ 12 April 2021
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی  با بیان اینکه از  ۱۹ فروردین ماه همه سرپرستان خانوار شهری و روستایی موظف به ثبت محل سکونت خود با درج شخصی یا استیجاری بودن آن در سامانه «کد یکتا» هستند، افزود:  ثبت نکردن یا ثبت مشخصات اشتباه ملک در سامانه جامع املاک و اسکان، جرایم سنگینی به دنبال دارد.

به گزارش تابناک همدان، محمودزاده با بیان اینکه طبق ماده ۵۴ قانون مالیات‌های مستقیم در صورت ثبت نکردن اطلاعات، مالکان مشمول جریمه می‌شوند، افزود: در صورت نبود اطلاعات ملکی در این سامانه، مالیات بر خانه‌هایی که بیش از ۱۲۰ روز خالی است، اعمال می‌شود.   

وی افزود: این قانون برای املاک حقیقی در شهر‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر و بیش از ۱۵۰ متر در نظر گرفته می‌شود. برای سال اول ۶ برابر، سال دوم ۱۲ برابر و سال سوم ۱۸ برابر اجاره سالیانه واحد مسکونی در نطر گرفته می شود.

جدول زمانبندی مراجعه به سامانه ملی املاک و اسکان کشور جهت درج اطلاعات سکونتی و ملکی

این جدول طبق آخرین رقم کد ملی سرپرست خانوارهاست 

تاریخ مراجعه به سامانه
 
۹ 

۱۹ و ۲۰ فروردین ماه

هشت
۲۱ و ۲۲ فروردین ماه

هفت
۲۳ و ۲۴ فروردین ماه

شش
۲۵ و ۲۶ فروردین ماه

پنج
۲۷ و ۲۸ فروردین ماه

چهار
۲۹ و ۳۰ فروردین ماه

سه
۳۱ فروردین تا ۱ اردیبهشت مله

دو

۲ و ۳ اردیبهشت ماه

یک
۴ اردیبهشت تا ۷ اردیبهشت ماه

صفر
۸ و ۹ اردیبهشت ماه

کلیه کد‌های ملی 

از تاریخ ۱۰ اردیبهشت  لغایت ۱۹ خرداد ماه کلیه خانوارهایی که جا مانده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار