مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین‌شهر و میمه از روند صعودی موارد ابتلا و اوج‌گیری پیک چهارم کرونا در فروردین ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: احتمال تکمیل ظرفیت بیمارستان گلدیس شاهین‌شهر و استفاده از ظرفیت‌های سایر بخش‌های دولتی و خصوصی وجود دارد.
کد خبر: ۹۵۵۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۴ 12 April 2021

علی پارسا با اشاره به روند صعودی ابتلا و انتقال ویروس کرونا در آغاز سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: آمار مقایسه‌ای سه هفته ابتدایی بهار ۱۴۰۰ شاهین‌شهر را بر فراز قله‌ صعود و پیک چهارم کرونا نشان می‌دهد.

وی افزود: بر طبق آمارهای موجود از موارد ابتلا، تعداد موارد کرونا مثبت از شنبه ۳۰ اسفند تا جمعه ۶ فروردین، ۲۵۰ نفر بوده که در هفته دوم فروردین از هفتم تا سیزدهم این تعداد به ۷۱۳ نفر رسید و در هفته سوم از چهاردهم تا بیستم به ۱۸۰۸ نفر رسید که این امر گواهی بر روند صعودی ابتلا و انتقال این بیماری دارد.

پارسا، با پیش‌بینی افزایش آمار بستری‌ها در هفته جاری، گفت: تعداد بستری‌های کرونا مثبت در هفته اول ۸ نفر، در هفته دوم ۱۵ نفر و در هفته سوم فروردین ۲۸ نفر بوده است، همچنین در هفته سوم فروردین ۱۴۰۰، کرونا جان دو تن از شهروندان را گرفت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین‌شهر و میمه با بیان اینکه ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی ریزتر و ظریف‌تر از کرونای قبلی است، تصریح کرد: کرونای جهش یافته انگلیسی به دلیل ریزتر و سبک بودن قابلیت ماندگاری بیشتری در هوا دارد که ضرورت استفاده از ماسک هنگام خروج از منزل و گاهی استفاده از دو ماسک احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه بر طبق بررسی‌های انجام شده ویروس کرونای انگلیسی میانسالان (از ۳۰ تا ۵۹ سال) را بیشتر مبتلا می‌کند، خاطرنشان کرد: ویروس جهش‌یافته قابلیت سرایت چند برابری نسبت به کرونای اولیه داشته و در صورت آلودگی فرد به آن علائم ابتلا در کمترین زمان به اوج و شدت خود رسیده و نیاز به بستری و دریافت خدمات بیمارستانی در فرد مبتلا احساس می‌شود.

پارسا با اعلام هشدار تکمیل ظرفیت بیمارستان گلدیس شاهین‌شهر در پذیرش و ارائه خدمات به بیماران کرونایی، افزود: بیمارستان گلدیس شاهین‌شهر از آغاز همه‌گیری شیوع کرونا دو بخش خود را به طور کامل در اختیار شبکه بهداشت و درمان در راستای مهار و درمان بیماری کووید قرار داده‌ است‌.

وی ظرفیت بخش‌های کرونایی بیمارستان گلدیس شاهین‌شهر را حدود ۸۰ تخت دانست و ادامه داد: با افزایش روند ابتلا به کرونا در بهار ۱۴۰۰ و پیش‌بینی افزایش موارد بستری کرونا مثبت در هفته جاری کارگروه درمان ستاد مقابله با کرونا آغاز به کار کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین‌شهر و میمه با تشریح وظایف و عملکرد کارگروه درمان ستاد مقابله با کرونا، گفت: این کارگروه به منظور استفاده از ظرفیت کلینیک‌های دولتی اعم از تأمین اجتماعی، شرکت نفت، ... و بخش خصوصی در ارائه خدمات به بیماران کووید ۱۹ سطح ۴ یا ۵ که وضعیت مناسب‌تری دارند، تشکیل شد و در این راستا درِ ورودی بیمارستان مکانی به منظور تعیین تکلیف بیمار برای ارجاع به بیمارستان یا مراکز درمانی و دریافت خدمات پزشکی و درمانی، تعبیه شده ‌است.

وی با بیان اینکه تمهیدات پیشگیرانه برای موارد بحرانی شیوع کرونا در شهرستان اندیشیده شده است، تصریح کرد: علاوه بر استفاده از بخش‌های خصوصی و کلینیک‌های درمانی دولتی و خصوصی در شهرستان، امکان ارائه خدمات به ۸۰ بیمار در بیمارستان به صورت بستری موقت یک ساعته به منظور ارائه خدمات درمانی و پزشکی به بیمارانی که در خانه بستری هستند فراهم ‌است، همچنین در صورت بروز شرایط بحرانی و حاد، تمهیدات اختصاص ورزشگاه یا مکانی در نزدیکی بیمارستان و تجهیز آن به امکانات پزشکی و بیمارستانی برای بستری بیماران کرونا مثبت اندیشیده شده ‌است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار