مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به معضل و دغدغه کشتار، نگهداری، عرضه دام و طیور در سطح شهرها، گفت: در شهرستان کرمانشاه از یک اسفند تا ۱۵ فروردین‌ماه حدود یک‌هزار و ۵۰۰ کیلو گوشت از کشتارهای خیابانی جمع‌آوری شده است.
کد خبر: ۹۵۵۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰ 14 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، حسین حیدری امروز در جمع اصحاب رسانه در خصوص طرح تشدید نظارت بر عرضه فراورده‌های خام دامی در ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: یکی از وظایف ذاتی سازمان دامپزشکی نظارت بهداشتی بر عرضه فرآورده‌های خام دامی است.

وی اولویت کاری سازمان را در نظارت بر سلامت عرضه و توزیع و همچنین پرسه کشتار دام طیور و فرآورده‌های شیلاتی و عرضه در بازار با رعایت پروسه‌های بهداشتی خلاصه کرد و گفت: در همین راستا در کشتارگاه دام و طیور ناظران فنی و بهداشتی جهت کنترل بر پرسه قبل، حین و بعد از کشتار دام و طیور نظارت کافی دارند.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه ادامه داد: نظارت همچنان از سوی سازمان وجود دارد، ولی در برخی از ماه‌ها براساس عرضه و تقاضا تشدید می‌یابد.

وی اضافه کرد: طرح تشدید نظارت‌ها از ابتدای اسفندماه شروع شده که علاوه بر دامپزشکان ناظر و مستقر در کشتارگاه از مجموعه ستاد و دامپزشکان خود هم برای این موضوع استفاده کرده‌ایم و تا پایان ماه رمضان ادامه دارد.

حیدری با بیان اینکه مسئول نظارت بر پرسه بهداشتی در کشتارگاه‌ها هستیم، خاطرنشان کرد: با هرگونه عرضه نگهداری و کشتار دام و طیور خارج از مجموعه کشتارگاه مخالف هستیم و انتظار داریم خیلی از دستگاه‌ها همسو با پرسه بهداشت ورود و در این چرخه به ما کمک کنند.

وی با اشاره به معضل و دغدغه کشتار، نگهداری، عرضه دام و طیور در سطح شهرها، افزود: کارگروه سلامت و امنیت غذایی داریم که دامپزشکی هم عضو آن هستیم و وظیفه مشخص برای آن تعریف شده به استناد بند ۲۰ ماه ۵۵ قانون شهرداری‌ها عرضه نگهداری دام در شهر خلاف است، کشتار غیرمجاز دام و طیور براساس تبصره یک ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی مصداق تهدید علیه بهداشت عمومی است.

حیدری گفت: خود هم شاهد کشتارهای خیابانی در برخی از محلات شهر کرمانشاه هستیم که در این راستا اکیپ‌های دامپزشکی برای برخورد نیازمند حمایت امنیتی و قضایی هستند.

کشف ۳۵ تن فرآورده خام غیربهداشتی دامی در کرمانشاه

حیدری اشاره‌ای به آمار اقدامات صورت گرفته از سوی دامپزشکی در سال ۹۹ داشت و گفت: بیش از ۸ هزار ۶۸۹ مورد بازرسی از مراکز مکان‌های عرضه فرآورده‌های خام دامی صورت گرفته که در قالب اکیپ‌های مشترک هم یک‌هزار و ۷۱ مورد بازرسی انجام شده و بیش از ۳۵ تن فرآورده غیربهداشتی جمع‌آوری شد.

وی تصریح کرد: تعداد پرونده‌های تشکیل شده ۲۳۴ بوده که برای ۲۵ پرونده حکم صادر شده ۴۳۴ مورد پلمب شده است.

حیدری افزود: در شهرستان کرمانشاه از یک اسفند تا ۱۵ فروردین ماه، ۳ هزار و ۵۰۰ مورد بازدید از مراکز عرضه فرآورده خام دامی صورت گرفته که بیش از ۱۶ تن فرآورده غیربهداشتی و نزدیک به یک‌هزار و ۵۰۰ کیلو گوشت از کشتارهای خیابانی جمع‌آوری شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار