رییس شبکه دامپزشکی شهرستان مریوان گفت: عامل عرضه کننده گوشت‌های غیرقابل مصرف در این شهرستان شناسایی و با دستور مقام قضایی مکان عرضه گوشت پلمب شد.
کد خبر: ۹۵۶۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳ 14 April 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، دکتر مسعود خاتمی اظهار داشت: در پی بازدید‌های مکرر اکیپ بهداشت عمومی شبکه دامپزشکی از مراکز نگهداری، تولید، عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی موارد تخلف بهداشتی در یک واحد عرضه کننده مشاهده شد.

وی افزود: بعد از تنظیم صورت‌جلسه و ارسال آن به مراجع قضایی حکم پلمب آن از سوی این مراجع صادر و بلافاصله با هماهنگی و همکاری اداره نظارت بر اماکن این واحد عرضه کننده گوشت در شهرک هجرت پلمب شد.

رییس شبکه دامپزشکی مریوان یادآور شد: پلمب این واحد به دلیل کشتار غیرمجاز خارج از کشتارگاه و بدون بازدید و بازرسی بازرسان گوشت شبکه دامپزشکی بود که در حال توزیع گوشت‌های غیرقابل مصرف بود و مستقیما سلامت افراد جامعه را در خطر می‌انداخت.

وی هشدار داد به محض مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی اعم از کشتار غیرمجاز، عرضه فرآورده خام دامی تاریخ منقضی، عدم بسته بندی، عدم گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای مبدا تولید کننده و عرضه خارج از یخچال به شدت برخورد قانونی لازم اعمال و هیچ گونه چشم پوشی و گذشت در عمل غیربهداشتی در مسیر وظایف دامپزشکی وجود ندارد.

خاتمی تاکید کرد: شبکه دامپزشکی مریوان در راه نیل به اهداف سازمانی با شعار دام سالم، غذای سالم، انسان سالم و در راستای ارتقای سطح کیفیت فرآورده‌های خام دامی تا به دست مصرف کننده برسد از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد و سلامت شهروندان را سرلوحه حرکت خود قرار داده است.

وی به شهروندان توصیه کرد گوشت قرمز را صرفا در مراکز عرضه مجاز داخل شهر خرید کرده و در هنگام خرید به مهمور بودن لاشه با مهر نظارت دامپزشکی، وجود لاشه در داخل یخچال و دمای مناسب چهار درجه سانتیگراد و عدم خرید گوشت چرخ کرده آماده، توجه کنند و به هیچ عنوان لاشه بیرون از یخچال را خریداری نکنند.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان مریوان از عموم مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و تخلفات بهداشتی در مراکز تولید، نگهداری، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی با شماره تماس۳۴۵۲۱۴۲۶ تماس گرفته تا در اسرع وقت کارشناسان این شبکه نسبت به بررسی موضوع اقدام کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار