معاون استاندار:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران اعلام کرد که سیاست دولت برای تنظیم بازار همانند سالیان گذشته تامین و تخصیص ارز ۴ هزار ۲۰۰ تومانی برای واحد تولیدی از جمله واحدهای دامداری و مرغداری ها خواهد بود.
کد خبر: ۹۵۶۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹ 14 April 2021

 

حشمت الله عسگری روز چهارشنبه در بازدید خود از شهرستان قدس در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی براینکه کماکان ارز ۴۲۰۰ هنوز به واحد های تولیدی ازجمله دامداری و مرغداری ها برای تامین خوراک تخصیص می یابد، افزود: کماکان سیاست دولت و قانون بودجه هم ابلاغ شده با همین منوال که مثل سال گذشته ارز برای تامین نهادهای دامی باشد.

وی افزود: بطور طبیعی وقتی که نهادهای دامی با این ارز تعیین بشود قیمتشان هم مشمول قیمت مصوب بوده و می‌تواند در قیمت گذاری تنظیم بازار کشور قرار بگیرد.

عسگری در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه در خصوص تحقق شعار سال در رابطه با تولید چه اقداماتی صورت خواهد گرفت و اقدامی در خصوص تخصیص اعتبارات به واحد های تولیدی و از جمله مواد اولیه و نیز توجه به وضعیتی کارخانجات تهران خواهید داشت، تاکید کرد: یکی از محدودیت‌ها و مشکلاتی که واحدهای تولیدی دارند مسئله تامین مالی است و خوشبختانه با کمک شبکه بانکی سال گذشته رشد بسیار خوبی در پرداخت تسهیلات در واحدهای تولیدی داشتیم و برای جبران خسارت کرونا حدود ۳۵۰۰ میلیارد تومان پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه از محل طرح رونق هم حدود ۲۳۰۰ میلیارد تومان پرداخت تسهیلات داشتیم، اظهار کرد: تسهیلات تبصره ۱۸ که یارانه هم داشت در بخش صنعت و کشاورزی هم بیش از صد در صد پرداخت شد.

به گفته عسگری، از این حیث حدود ۱۱۰۰ میلیارد تومان در کل بخش‌های استان پرداخت شد.

معاون استاندار اضافه کرد: کماکان ادامه پرداخت تسهیلات سال گذشته، از تسهیلات طرح رونق از محل تبصره ۱۸ ادامه دارد و در این راستا شبکه بانکی هم اعلام علاقه کرد که به ما کمک کند.

معاون امور اقتصادی استانداری تهران خاطر نشان کرد: در مورد مشوقات بخش تولید هم خوشبختانه گشایش های بسیار خوبی شده در بحث استمهال بدهی های بانکی در سال گذشته طبق قانون داشتیم که این موضوع تا شهریور ماه مهلت داشت و مجدد یک سال دیگر تمدید شد.

عسگری ادامه داد: همچنین واحد ها با ۷ و نیم درصد پرداخت بدهی ها می توانند تسهیلات دریافتی خود را تا ۵ سال تقسیط بکنند.

وی افزود: مصوبه سران سه قوه را در مورد بخشش جرائم تامین اجتماعی و همینطور تقسیط ۶ ماهه بدهی های مالیاتی را داشتیم.

معاون استاندار تهران در این خصوص به مجوز بسیار خوبی که چند روز گذشته توسط هیات مقررات زدایی ابلاغ کرد پرداخت و گفت: در این مصوبه اگر در داخل شهرک ها نیز واحد ها بخواهند توسعه و ایجاد بشوند نیز نیازی به استعلام از محیط زیست نیست.

فرماندار قدس نیز در این بازدید به برنامه های بنیاد برکت اشاره کرد و گفت: در صورت پیگیری ویژه تولید و مانع زدایی موانع صنعتی و تولید کنندگان و فعالسازی کلینیک تخصصی واحدهای تولید، بتوان اقدامات خوبی را در این شهرستان فراهم کرد.

معاون امور اقتصادی استاندار تهران امروز از مجموعه شرکت نوش آذر و دامداران شهر قدس بازدید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار