کوچ ماشینی عشایر فارس بر اساس زمان بندی تقویم کوچ از ۲۳ اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۶۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱ 14 April 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:  مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: کوچ ماشینی عشایر و دامداران کوچ رو با تریلی، کامیون و کامیونت بر اساس زمان بندی تقویم کوچ و با هدف ساماندهی کوچ عشایر فارس و حفاظت از طبیعت این استان، از ۲۳ اردیبهشت ماه آغاز می شود.

عبدالحسن صمد نژاد افزود: تمام مبادی ورودی و خروجی به مراتع استان با استقرار گروه های ثابت و سیار کنترل کوچ بهاره تحت رصد کامل قرار دارد.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته با ستاد ساماندهی کوچ عشایر استان، فرمانداری، دستگاه‌های اجرایی، نیروی انتظامی و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اقدامات لازم برای رعایت برنامه زمان بندی کوچ بهاره عشایر و جابجایی نکردن دام غیر مجاز، مقرر شد از صدور بارنامه برای خودرو‌های حامل دام خارج از تقویم کوچ بهاره جلوگیری شود و کارت هوشمند رانندگان متخلف با هماهنگی پلیس راه ضبط و خودور آنان نیز توقیف خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: گروه های ثابت و سیار با همکاری ادارات امور عشایر و دامپزشکی در محور‌های مواصلاتی و پلیس راه‌ها با حاملان دام غیر مجاز برخورد خواهند کرد و خودرو رانندگان متخلف نیز پس از ضبط مدارک با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای توقیف و دام‌های آنان نیز به محل مبدا بازگردانده خواهد شد.

صمد نژاد با بیان اینکه کوچ زود هنگام موجب تخریب پوشش گیاهی و خاک در مراتع ییلاقی و آسیب گسترده به پوشش مرتعی می‌شود، اضافه کرد: دامداران و بهره برداران باید از ورود زودهنگام و خارج از تقویم زمان بندی کوچ به مراتع ییلاقی خودداری کنند و در غیر اینصورت این اداره کل وظیفه دارد برابر مقررات با متخلفان برخورد کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس از مردم طبیعت دوست استان خواست درصورت مشاهده هرگونه تخریب و یا تخلف در مراتع با تلفن‌های ۱۳۹ و یا ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع تماس حاصل و مراتب را گزارش کنند.

برچسب ها: کوچ ، کوچ عشایر ، کرونا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار